
Wybuchowa mieszanka
„Czasem aktor żyje w takim napięciu jak żołnierz na wojnie” – o profilaktyce uzależnień w środowiskach artystycznych z Joanną Wawerską-Kus rozmawia Maja Ruszpel.


Sługa i król
„Na pierwszym spotkaniu z Jerzym Trelą powiedziałem mu, że czeka go pożegnanie. W odpowiedzi nie usłyszałem entuzjazmu, ale westchnienie. Tym swoim pięknym, głębokim głosem powiedział mi tylko: »Dobrze«” – o roli Jerzego Treli w spektaklu „Król umiera, czyli ceremonie” z Piotrem Cieplakiem rozmawia Jacek Kopciński.

Nieprzejrzystość
Lena Frankiewicz spośród wielu ścieżek interpretacyjnych tekstu Sandry Szwarc wybrała opowieść o rodzinie toksycznej.
Nie utonąć w morzu głupoty
„Pani Ka patrzy na morze” we wrocławskim Polskim to powrót Pawła Miśkiewicza na scenę Świebodzkiego dwadzieścia pięć lat po premierze „Immanuela Kanta” Krystiana Lupy.
Coś więcej
Opolski spektakl „Los Endemoniados/Biesy” Marcina Wierzchowskiego mówi o gniewie inicjującym każdą rewolucję i o wierze w sens ofiary, która ma rzekomo moc zmieniania świata.
Abiektalne twarze
Jednym z milszych zaskoczeń ubiegłorocznej edycji Boskiej Komedii była nagroda Jury Paradiso dla Ramony Nagabczyńskiej za spektakl „Silenzio!”, reprezentujący nową choreografię.
Patronaty
Powroty do Swinarskiego
Skromny tytuł publikacji: „Kilka słów o Konradzie Swinarskim”, ukrywa wcale nie skromną zawartość.
Komiks
