Globalizm, transmisje i hipertekst
To książka, która z pewnością poruszy do dyskusji i zmiany optyki myślenia o wydarzeniach z, wydawałoby się, już zamkniętego i opracowanego okresu w historii tańca.
Słownik dla tańca
To w odkrytych ramionach i bosych stopach Isadory Duncan Joanna Szymajda – współredaktorka „Słownika tańca współczesnego” – widzi „pierwszy moment modern w historii tańca”.
Performowanie potencjalności
W „Potencjalności transformacji” widzę niezwykle żywy komentarz do współczesnej dyskusji i dzisiejszych powrotów do (umownie) 1989.
Aktorska pieśń nad pieśniami
Nowa książka Lupy domyka tryptyk prezentujący rozważania artysty na temat aktorstwa i teatru.
Najpopularniejsze w kategorii
- tydzień
- miesiąc
- rok
Komiks

Potrzeba hazardu
Nie jest to biografia popularna, choć dzięki lekkiej narracji, okraszonej dużą liczbą anegdot i wypowiedzi gwiazd, z pewnością ma szansę trafić do masowego czytelnika.
Nie definiuj, opowiadaj
Poeta zbuntowany, kontestator, gwiazda polarna pokolenia post ’68, niewydarzony teoretyk, demaskator języka – Petera Handkego nazywano rozmaicie.
Droga do Chorei
Pogłębiona rozmowa z Rodowiczem jest niczym tkanka łączna – opowiada o dekadach rozwoju teatru niezależnego od wewnątrz, z perspektywy naraz fascynacji i traumy.
Lizystrata – game changer
O nowym przekładzie „Lizystraty” oraz pracy tłumacza opowiada Olga Śmiechowicz w rozmowie z Maciejem Stroińskim.
Nizana z drobnych chwil
Meandrycznie płynie ten wywiad rzeka: skręca, nawraca, raz dotyka rzeczy poważnych, raz codziennych, równie często prywatnych, co publicznych.
Środowiskowa, lecz niehermetyczna
Aleksandra Szarłat przypomina twórców, których nazwiska nie budzą dziś w zasadzie żadnych skojarzeń ani emocji, ale każdy z nich, w swoim czasie, miał w SPATiF-ie swój „stolik”.
Inne miejsca
Twórcza swoboda i niezwykła umiejętność umykania definicjom (bez radykalnych gestów czy deklaracji) promieniuje z każdego niemal wersu tekstów Moniki Milewskiej.
Początki. Dawid Ogrodnik
Wywiad rzeka prowokuje do tego, by pisać o człowieku, a nie o literaturze. A czy recenzent ma do tego prawo? Treścią jest bohater.