
O zabijaniu własnej matki
Właściwie to nie znałem dobrze Krystyny Meissner. Raz tylko dłużej ze sobą rozmawialiśmy, kiedy swoim autem wiozłem Panią Dyrektor do Kłodzka na spektakl w więzieniu. Pisząc ten tekst, czułem się jednak tak, jakbym zabijał własną matkę…

Sklejam teatralne modele
„Mam odwagę i bezczelność. Żeby eksplorować śląskie tematy, bo jest to dla mnie ważne. Ale przede wszystkim to jest rozmowa z widzami – rozmowa równego z równym” – mówi Robert Talarczyk, aktor, reżyser, dyrektor Teatru Śląskiego im. Stanisława Wyspiańskiego w Katowicach, w rozmowie z Jackiem Cieślakiem.
Najpopularniejsze w kategorii
- tydzień
- miesiąc
- rok
Opowieść o siedzeniu za biurkiem i myśleniu
O książce „Trzy tłumaczki” oraz pracy tłumacza i biografisty opowiada Krzysztof Umiński w rozmowie z Maciejem Stroińskim.
Ludzie bali się mówić, co naprawdę myślą
„Kultura nie chwyci za broń, a represje są straszne” – mówi Iwan Wyrypajew, rosyjski reżyser i dramatopisarz, w rozmowie z Jackiem Cieślakiem.
Nowe średniowiecze
„Dziś możemy mówić nie o tym, jaka jest Rosja teraz, ale o tym, jaka była kiedyś. A to dlatego, że tej Rosji, która istniała, przynajmniej w jakiejś formie, przed 24 lutego, już nie...
Komiks


Stary to zespół!
„Narodowy” to także „publiczny” do kwadratu – mówią dyrektorzy Narodowego Starego Teatru, Waldemar Raźniak i Beniamin M. Bukowski, w rozmowie z Jackiem Cieślakiem.

Meditatio mortis
Luk Perceval nie podsuwa widzowi żadnych tez, żadnej filozofii. Jego teatr czerpie siłę z niewiedzy, która wyzwala z ograniczeń, oczyszcza pole działania, daje poczucie twórczej swobody....