
Świat pod kontrolą
„Chciałabym, by moje teksty zostawiały człowieka z nadzieją, z wiarą w to, że nawet jeśli nie udaje się nam bycie dobrymi, to przynajmniej bardzo tego pragniemy” – mówi Malina Prześluga w rozmowie z Kamilą Łapicką.

Miałem wiele szczęścia
„Na całym świecie demokracja przeżywa obecnie kryzys. To jedna z przyczyn, dla których potrzebujemy teatru bardziej niż kiedykolwiek. Nie możemy rezygnować z szansy prowokowania ludzi do myślenia” – mówi Jacek Piątkowski, aktor szczecińskiego Teatru Współczesnego, w rozmowie z Piotrem Dobrowolskim.
Najpopularniejsze w kategorii
- tydzień
- miesiąc
- rok

W Narodowym i w La Pose
„Dobrze jest jeść chleb z wielu pieców, uwielbiam tę różnorodność moich zajęć. Drag wiele mnie nauczył o samym sobie” – mówi Bartłomiej Bobrowski, aktor Teatru Narodowego, po...
Zaraza przenosi się poprzez język
„Teatr to laboratorium porządkowania siebie” – mówi Anna Augustynowicz, tegoroczna laureatka Nagrody im. Konrada Swinarskiego, w rozmowie z Jackiem Kopcińskim.
Spotkanie z samym sobą
„W aktorstwie trzeba czasem zaczekać, dojrzeć, albo chwilę dłużej pomyśleć. Tu nie musi być tak, jak w kulturze natychmiastowego efektu. Teraz czuję, że zaczynam ten zawód uprawiać...
Być sobą na sto procent
„Uważam, że teatr powinien się wtrącać. Zawsze tak było, jest i powinno tak pozostać” – mówi Mirosława Żak,
Komiks


Strategie współbycia
„Przyzwyczailiśmy się uznawać konflikt za jedną z kluczowych kategorii definiujących nasze życie społeczne. Dramat również: od niepamiętnych czasów żywi się on...

Więcej solidarności
Svenja Viola Bungarten, Dorte Eilers i Carola Unser analizują tendencje i możliwe kierunki rozwoju niemieckojęzycznej dramaturgii.

Słownik twórczości Artura Pałygi
Sztuki Artura Pałygi można czytać w kluczu kryzysowym. Przyjrzeć się im przez pryzmat zachwiania systemów wartości leżących u podstaw życia społecznego, na osi religia – edukacja –...