Minimum środków, maksimum wyrazu
Marek Chowaniec do każdego z kolejnych zadań podchodzi z przeświadczeniem, że jego rola/praca musi być w znacznym stopniu „usługowa”, co wcale jej ujmy nie przynosi.
Przenikanie
„Dużo myślę o rytmie scen. Nie chcę, by muzyka go burzyła – chyba że wynika to z konkretnego zamysłu. Staram się tak kodować dźwięk, żeby współdziałał z tym, co dzieje się na innych płaszczyznach” – mówi Krzysztof Kaliski, autor muzyki teatralnej, w rozmowie z Piotrem Tkaczem-Bielewiczem.
Najpopularniejsze w kategorii
- tydzień
- miesiąc
- rok
Hans-Thies Lehmann in Memoriam
Hans-Thies Lehmann uważał, że aby zbliżyć się do dzieł tworzonych zgodnie z nowymi teoriami podmiotu, niezbędna jest nowa postawa myślowa.
Tworzyć dźwiękiem
„Najwięcej biorę ze słuchu. Jeśli coś mnie szarpie, od razu chcę to zapisać. Moje dramaty to dłuższe piosenki” – o „Małej Piętnastce” oraz cyklu „Bóg i proch” z Tomaszem...
Między miejscami
„Szczególnym sentymentem darzę »Zapolską Superstar« – spektakl traktujący o życiu i twórczości Gabrieli Zapolskiej, o jej walce, by funkcjonować w świecie na własnych zasadach”...
Komiks
Miałem wiele szczęścia
„Na całym świecie demokracja przeżywa obecnie kryzys. To jedna z przyczyn, dla których potrzebujemy teatru bardziej niż kiedykolwiek. Nie możemy rezygnować z szansy prowokowania ludzi do...
Oglądać świat i w nim być
„Chcę chłonąć z procesu jak najwięcej” – mówi Katarzyna Żuk w rozmowie z Joanną Królikowską.
Teatr nie jest monadą
„Bardzo lubię słowo »służba«. Brakuje mi go w dyskursie teatralnym. Jest w nim zbyt słabo obecne, przykryte stertą branżowej retoryki” – mówi Grzegorz Krawczyk, dyrektor Teatru...