Sługa i król
„Na pierwszym spotkaniu z Jerzym Trelą powiedziałem mu, że czeka go pożegnanie. W odpowiedzi nie usłyszałem entuzjazmu, ale westchnienie. Tym swoim pięknym, głębokim głosem powiedział mi tylko: »Dobrze«” – o roli Jerzego Treli w spektaklu „Król umiera, czyli ceremonie” z Piotrem Cieplakiem rozmawia Jacek Kopciński.
Najpopularniejsze w kategorii
- tydzień
- miesiąc
- rok
Sklejam teatralne modele
„Mam odwagę i bezczelność. Żeby eksplorować śląskie tematy, bo jest to dla mnie ważne. Ale przede wszystkim to jest rozmowa z widzami – rozmowa równego z równym” – mówi Robert...
Zszywanie
„Jeśli »Dziady« i teatr mogą scalać wspólnotę, po czym uruchamiać w niej proces, który nie jest kumulowaniem agresji, tylko wybaczaniem, to robienie »Dziadów« w Białorusi ma...
Tadeusz Bradecki: początek i koniec
Bradecki pozostawał wierny teatrowi, który inspirował się biblioteką, a nie skojarzeniami z popkultury. Był wierny sobie, ale mijał się z czasem.
Aktor potrzebuje wolności
„Cechą tak silnych osobowości artystycznych zawsze jest potrzeba tworzenia wspólnoty, w której można tworzyć własny język i budować wyjątkowe relacje. Pytanie jednak, w jaki sposób...
Komiks
Ludzie bali się mówić, co naprawdę myślą
„Kultura nie chwyci za broń, a represje są straszne” – mówi Iwan Wyrypajew, rosyjski reżyser i dramatopisarz, w rozmowie z Jackiem Cieślakiem.
Nowe średniowiecze
„Dziś możemy mówić nie o tym, jaka jest Rosja teraz, ale o tym, jaka była kiedyś. A to dlatego, że tej Rosji, która istniała, przynajmniej w jakiejś formie, przed 24 lutego, już nie...
Koło zębate i lustro
„Jako dyrektorka teatru lubię porządek w sprawach administracyjnych, a w artystycznych – ryzyko” – mówi Dorota Ignatjew, dyrektorka Teatru Nowego im. Kazimierza Dejmka w Łodzi.