Księga skarg i wniosków
Oczywiście, takiego teatru nie ma. Dyskutowanie, ile tu realiów, ile zmyślenia, ma tyle sensu, co analizowanie polityki teatralnej w PRL-u na przykładzie teatrzyku rewiowego z Kabaretu Olgi Lipińskiej.
Felietony
Klątwa jubileuszu
Obchody Roku Kantora pokazują, że jego sztukę wciąż trudno poddaje się krytycznej, współczesnej analizie. Czyżby wszystko, co „Kantorowskie”, zostało już poznane, napisane i...
Odprawianie Dziadów. Recykling i re-enactment jako strategie remiksu
Słoneczny, ale i wietrzny przełom października i listopada naznaczony został we Wrocławiu obecnością duchów. W ramach międzynarodowej Olimpiady Teatralnej odbył się festiwal „Dziady....
Powidoki
Tym, co w „Leni Riefenstahl” zajmuje reżyserkę najbardziej, jest problem stosunku artysty do władzy, nawet bardziej teraz niż kiedyś.
Ostatnia bajka
„Śmierć przyjeżdża w środę” to spektakl przytłaczający swoim gargantuicznym rozmachem, misterną wystawą i moralitetową wymową.
Patronaty
Teatr przed końcem świata
W tym roku Olimpiada Teatralna odbywała się pod auspicjami Instytutu Jerzego Grotowskiego. Duch reżysera ujawniał się podczas całego festiwalu, nawet w najbardziej egzotycznych...
Więcej niż manifesty obecności?
Wszystkie prezentacje nurtu Olimpiady „Więcej niż teatr”, choć różniły się od siebie, zawsze tematyzowały niepełnosprawność.
Przypadek offu
Olimpiada Teatralna miała ambicje przekrojowego ukazania różnorodności życia teatralnego. O ile udało się to w przypadku twórców ze światowej pierwszej ligi, o tyle off został...
Karma świata
Battlefield Brooka to teatralny testament artysty, ale i groźne ostrzeżenie. Ostrzegajmy przed przemocą, stawiajmy jej opór, ale nie dajmy się dobić rozpaczy czy depresji– zdaje się...
Komiks
Carmen w pułapce wolności
Żeby zrobić wielki teatr, wystarczy celna koncepcja i umiejętność pracy z aktorami. Żeby zrobić wielki teatr operowy, trzeba zdawać sobie sprawę z ograniczeń, jakie nakłada ta...