Zgoda na większą wrażliwość
„Fascynuje mnie wyobraźnia Krzysztofa Globisza, światy, które powstają w jego głowie. Dziwne, trochę surrealistyczne” – mówi Eva Rysová, reżyserka spektaklu Wieloryb The Globe, w rozmowie z Jackiem Kopcińskim.
Tasak zamiast dialogu
„K.” rozgrywa się w noc wyborczą 2019 roku, kiedy znowu rywalizują PiS i PO. W przeciwieństwie do „Triumfu woli”, najnowszy spektakl duetu nie daje nadziei: polityczny chocholi taniec...
Szykany
„Nikt” to ważne przedstawienie. Na scenie oglądamy bowiem te same rytuały, które sami odprawiamy od blisko trzydziestu lat.
Po cienkim lodzie
Sytuacja teatralna w „Fantazji”nie jest celem samym w sobie, a pryzmatem, przez który możemy przyjrzeć się naszym projekcjom codziennym – temu, jak doświadczamy rzeczywistości.
Kwiaty umierają młodo
Teatralno-muzyczny projekt Julii Kijowskiej i Wojciecha Farugi nazwany został „koncertem komemoratywnym”; jego bohaterem zbiorowym uczyniono dojrzewające dziewczęta.
Patronaty
Festiwal jako instytucja
Konfrontacje Teatralne to ważny punkt na krajowej mapie festiwali. Na przestrzeni ostatnich pięciu lat wyraźnie dawały o sobie znać kontrkulturowe korzenie imprezy.
Nie tędy droga
Tegoroczny Dialog sprowokował do kilku ważnych pytań. Nie tyle przez same spektakle, które były raczej zachowawcze, co raczej przez cały kontekst wydarzeń politycznych dookoła festiwalu.
Nic stałego
Czy naprawdę chcielibyśmy wyobrazić sobie dzisiejszą multikulturową Europę bez którejś z tworzących ją grup etnicznych i społecznych?
Głosy z Litwy
Litewski teatr znany jest przede wszystkim z tradycji budowania scenicznych obrazów pełnych metafor i wieloznaczności.
Komiks
Polski american dream
Rokcy Babloa Teatru Alatyr to szczera autorska wypowiedź młodych aktorów, którzy aby stanąć na scenie, musieli stoczyć walkę z własnymi słabościami i bezwzględnym rynkiem pracy.
Zajrzeć za horyzont
Tadeusz Kornaś, autor tomu „Apologie”, o związkach teatru i religii. w rozmowie z Katarzyną Flader.