Joanny Moniki S.
Monika Strzępka debiutuje w roli inscenizatorki operowej. I wybiera zaskakujący utwór: oratorio Arthura Honeggera „Joanna d’Arc na stosie” z librettem Paula Claudela.
Krajobrazy tekstowe
Być może duża popularność współczesnych fińskich dramatów mówi coś o naszym niegasnącym pragnieniu słuchania opowieści.
Teatr fiński w dobie kryzysu ekologicznego
W świecie kończących się zasobów fińscy performerzy proponują nowe modele działania i wspólnej pracy. Eksperymentują z relacjami ludzkimi i nie-ludzkimi.
Scena Polska.UK – pasja tworzenia
Scena Polska.UK w Londynie to dla Polaków ważne zjawisko artystyczne i społeczne. Teatr prezentuje polski repertuar klasyczny i współczesny, grany przez zespół zawodowych aktorów.
Śmierć dyktatora
„Mojżesz – remiks” Tomasza Mana to jedno z największych osiągnięć Teatru Polskiego Radia w ostatnich latach.
Patronaty
Zamknięci w klatce
„Ptak” Jerzego Szaniawskiego, którego w stulecie powstania Reduty wypuściła na wolność Magda Drab, pokazuje radykalną zmianę języka scenicznego w bydgoskim teatrze.
To nie o panu
„Czy pan akceptuje to, że ten spektakl jest o cipce? Nie o panu, ale nie przeciw panu?” – pada w pewnym momencie z ust aktorów przechadzających się wzdłuż widowni.
Smutek podróży
„Smutki tropików” to jedno z tych przedstawień, na których rodzi się tęsknota, by zamiast chóru monologów usłyszeć klasyczny dramat racji.
W sidłach władzy
XXXIV Toruńskie Spotkania Teatrów Jednego Aktora poświęcone były nie tyle polityce, co władzy, zwłaszcza władzy słowa, które może człowieka uwieść.