Nie mam zamiaru zapisać się w historii teatru
Dawno nie było takiego dyplomu jak „Do dna”. Spektakl zachwycił publiczność, ale i jurorów licznych festiwali. Jak się robi taki teatr? Opowiada o tym reżyserka spektaklu Ewa Kaim.
Chorea. Więcej niż teatr
Wykorzystywanie teatru jako narzędzia społecznej zmiany to w ostatnich czasach coraz częstszy obszar zainteresowań profesjonalnych grup teatralnych. Taki okazał się też kierunek ewolucji...
Obraz ojca w czterech ramach. Literacka twórczość Adama Tarna
Założyciel i pierwszy redaktor naczelny „Dialogu” sam pisał dramaty, a przed wojną tłumaczył Freuda i opublikował powieść awangardową.
Z drugiego planu
Ostatnie przedstawienia Adama Orzechowskiego ukazują strategię dyrektora gdańskiego Wybrzeża: jako reżyser robić swoje, ale trzymając się z boku, służąc aktorom i publiczności.
Bez przebaczenia
Szekspirowska "Opowieść zimowa" w interpretacji Marcina Hycnara staje się wyestetyzowaną, rozpaczliwie smutną sztuką o szaleństwie i rozpadzie świata.
Patronaty
Każda zmiana równie zła
Po tym, jak polskim teatrem, a i życiem medialno-politycznym, wstrząsnęły kontrowersyjne spektakle Olivera Frljicia, chorwacki reżyser zaskoczył widzów Festiwalu Szekspirowskiego mocnym,...
Tryumf Cezara
Jaki jest alternatywny Szekspir? Patrząc na spektakle zaprezentowane podczas SzekspirOFF, nurtu towarzyszącego tegorocznemu Festiwalowi Szekspirowskiemu, nie sposób udzielić jednoznacznej...
Siła i magia prostoty
"Rytuał" to już trzecie przedstawienie, które pokazane zostało na warszawskim festiwalu ITSelF przez Uniwersytet Soore w Teheranie – jednej z najlepszych uczelni artystycznych w Iranie.
Koniec. Koniec! Koniec?
"Słabe serce", ostatnia premiera Franka Castorfa w prowadzonym przez niego przez dwadzieścia pięć lat teatrze Volksbühne am Rosa-Luxemburg-Platz, to spektakl silnych emocji.