Dobra nam trzeba
Biorąc na warsztat twórczość Sapkowskiego, Kościelniak poskromił wodze fantazji na rzecz budowy czytelnej i atrakcyjnej dla teatru muzycznego historii.
Powrót cyrku
Cyrk jest stary i nigdy nie będzie czymś naprawdę nowym, bo sięga po metody dziedziczone od pokoleń, o archaicznym rodowodzie, i zmusza do przestrzegania rygorystycznej techniki wykonania.
Gorączka
Trudno uwierzyć, ale „św. Idiota” to debiut reżyserski Janusza Opryńskiego na instytucjonalnej scenie. Zrobiony na własnych zasadach, ale z ukłonem wobec publiczności, co ma dla...
Hrabal bez Hrabala
Ze sceny słychać dobrą literaturę, ale opowiadanie Hrabala zostało zawężone już przez adaptatora przede wszystkim do opowieści o seksualnej inicjacji.
Oczami dziecka
Rosjanin przyjrzał się naszemu powstaniu i zobaczył podobny konflikt toczący się pół wieku później – wojnę w Groznym.
Patronaty
Niemieckie, czyli niczyje
Spektakl niebezpiecznie uniwersalizuje doświadczenia wojenne, próbując udowodnić, że instynktem szabrowania prawdopodobnie skażony jest każdy z nas.
Boal na Służewcu
Czy praca fundacji Drama Way w Areszcie Śledczym Warszawa-Służewiec ma szansę stać się zaczątkiem obecności technik Teatru Uciśnionych w polskich więzieniach?
Nic już nie jest takie proste
Jérôme Bel już po raz piąty gości na festiwalu Ciało/Umysł. Jego spektakl swą wyrachowaną prostotą chwyta za serce, by po opuszczeniu kurtyny wzbudzić niepokój i zwątpienie.
„Śmiechu warte!”
Organizatorzy tegorocznego Biennale Sztuki dla Dziecka próbowali odpowiedzieć na pytanie: po co nam śmiech?
Komiks
Bezsilność
„Władzę ma ten, kto panuje nad językiem” – mówi Jarosław Jakubowski w rozmowie z Michałem Żarskim.
Empatia, czyli uwolnienie głosów
W głębi duszy autor "Nowego Legionu" pozostaje nieuleczalnym katastrofistą – w posłowiu do jednego z tomów pisał, że ucieszyłby się, gdyby nazwano go „piewcą końca”.