Chciałem spektaklu o współczesnej Polsce
„Moje życie aktorskie jest pełne paradoksów" - mówi Jerzy Stuhr w rozmowie z Jackiem Cieślakiem.
Okiem kobiet
Wysocka i Strońska chciały stworzyć w Warszawie dwudziestolecia międzywojennego teatry dla mas. Mimo że miały ciekawe koncepcje artystyczne, ich wysiłki budowania instytucjonalnego teatru...
Abecadło potłuczone
Inscenizacja Adama Nalepy w olsztyńskim Teatrze im. Stefana Jaracza jest dopiero trzecią polską adaptacją dramatu uhonorowanego Nagrodą Literacką Nike.
W wirtualnej chmurze
Z eseju "Dług. Pierwsze pięć tysięcy lat" Davida Graebera zostało właściwie znaczące przesłanie: pieniądz staje się fikcją od czasu, kiedy jego wartości nie pokrywa depozyt złota...
Nie być nikim
Reżyser Antygony w Nowym Jorku oddał wszystko w ręce aktorów. Odpłacają mu się pełnowymiarowymi kreacjami. Bohaterzy nie czekają na Godota, czekają na kolejną flaszkę, i właśnie...
Patronaty
Bilans
Bohaterowie Majok mierzą się z samotnością, wykluczeniem społecznym, choćby ze względu na pochodzenie, z problemami socjalnymi, z chorobą czy niepełnosprawnością.
W stronę czwartego wymiaru
Wagner chciał stworzyć teatr, który nie zmieści się w żadnej racjonalnej wizji rzeczywistości. Teatr, który weźmie nas w ciemnościach za rękę i niepostrzeżenie wprowadzi w świat...
Z króla bokser
Ewelina Marciniak wystawiła w Thalia Theater adaptację Króla Szczepana Twardocha. Bokser opowiada o prawie pięści bez efekciarstwa i tanich teatralnych chwytów.
Odważne i nieoczywiste wybory
Festiwal małych Prapremier jest jednym z nielicznych w kraju konkursowych przeglądów najnowszych realizacji, które powstają z myślą o młodszej widowni.