
Duch czasu i duch twórczości
„Odpowiadam nie tylko wobec organizatora, ale także wobec ludzi, którzy przejmą Teatr Klasyki Polskiej, gdy ja przestanę nim kierować” – mówi Jarosław Gajewski.


Wszystko jest zapisane w tekście
„Nie wiem, czy teatr ma taką moc, by mógł cokolwiek zmieniać, ale jeżeli widz choć trochę się zastanowi, zawaha, nawet się wzruszy, to wystarczy, by uwierzyć, że przy pomocy sceny można jednak coś zrobić” – mówi Katarzyna Herman w rozmowie z Katarzyną Flader-Rzeszowską.

Nowe
„Nie spodziewałam się, że trudniejsza część słupskiego repertuaru będzie tak zróżnicowana. I że da mi tyle nowych możliwości zawodowych. Ten teatr jest na fali, czuję to i jestem...
Wszystkie niedospane pokolenia
„Gotki” Artura Pałygi w reżyserii Darii Kopiec nie są sztuką interwencyjną. To raczej poetycka, głęboko humanistyczna refleksja o tym, co wyparte, zapomniane, upchnięte głęboko. I o...
Czy miasto pamięta?
Co dziś wiemy lub ile pamiętamy o naszych przedwojennych, żydowskich sąsiadach? Takie pytanie zadała sobie Anna Królica i w zeszłym roku zainaugurowała Festiwal Tańca Współczesnego...
Studium rodziny
Warszawskie „Co gryzie Gilberta Grape’a” to zuniwersalizowane studium rodziny i panujących wewnątrz niej relacji.
Patronaty
Wielogłos o kulturze staropolskiej
„Długie trwanie kultury staropolskiej” to książka bardzo ciekawa, rzeczywiście pokazująca akt długiego trwania kultury staropolskiej.
Podróż(e) do krańca mapy
„Dobry adres. Dramaty” Władysława Zawistowskiego to kolejna odsłona projektu „Dramat polski. Reaktywacja” prowadzonym w Instytucie Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk.
Komiks
