Apel
„Ocalone” upamiętniają ból kobiet gwałconych na Zieleniaku w czasie powstania warszawskiego. Agnieszka Przepiórska poprzez ostre, ekspresyjne aktorstwo oddaje głos bohaterce zbiorowej.
Rygor metronomu
„Po muzykę w teatrze sięga się często w przypadku trudnych do wyrażenia tematów, takich jak przemoc, śmierć, gniew, smutek. Chodzi tu o taki poziom emocji, które wyrażone za pomocą słowa brzmiałyby patetycznie, sztucznie, niewiarygodnie i archaicznie” – o pracy nad „Antygoną w Molenbeek” w reżyserii Anny Smolar opowiada...
Topografia ciała
Za nami trzecia edycja „Pamięci miasta” w Częstochowie. Wydarzenie wpisało się w tkankę miasta i zachęcało do refleksji nad jego tożsamością.
Wiedzieć, jak nie wiedzieć
„Otwarcie na niewiadomą, wręcz rzucenie się w nieznane, jest w mojej pracy kluczowe” – mówi tancerka i choreografka Ramona Nagabczyńska w rozmowie z Marcinem Miętusem.
Ukryte parametry
W swoim najnowszym spektaklu Ramona Nagabczyńska pyta o bycie na scenie, ale przede wszystkim o bycie w świecie.
Ośmiornicę daj mi, luby
Faruga poczuł się jak dziecko w teatralnym parku rozrywki. Paradoksalnie widzę w tym nadzieję na przyszłość. Spodobało mu się. Dokazywał aż miło. Już się nie boi opery.
Patronaty
Pudełko klocków
Jak w „Umarłej klasie” klasa, w „Wielopolu, Wielopolu” pokój, tak w „Nigdy tu już nie powrócę” knajpa pozostaje w pewnym sensie jedyną sceną.