O praktykowaniu wiary w ogrodzie
„Wiara pozwala mi nieco jaśniej widzieć sprawy tego świata i tego życia, nie uczestniczyć w wyścigu i patrzeć na rzeczywistość w szerszej perspektywie” – mówi Piotr Cieplak.
W brzuchu Wilka
Robert Jarosz posłużył się motywem Czerwonego Kapturka, by pokazać współczesność i wręcz historyczną namacalność żywych i odwiecznych prawd leżących na dnie baśni i mitów.
Magia zwierciadła, czyli o umieraniu niewinnych czarodziejów
Tadeusz Łomnicki w dwóch rolach z początku i końca aktorskiej kariery.
Czechow „potłuczony”, ale z… języczkiem!
Ograniczę się do przekonania, że oglądając tę inscenizację, widz nie bardzo może zrozumieć, dlaczego ten właśnie dramat uznany został za najsłynniejszy utwór Czechowa.
Marzenie o byciu razem
„Korzeniec”, spektakl o początkach Sosnowca, budując tożsamość mieszkańców miasta, podejmuje zarazem łagodnie ironiczny dialog z tak powstającymi mitami.
Patronaty
Życie jest kabaretem?
W spektaklu Małgorzaty Bogajewskiej oglądamy świat na moment przed wielką katastrofą – systemu, Boga i człowieka zarazem.
Świat wyszedł z formy
W nowym spektaklu Eweliny Marciniak świat bohatera rozsypuje się na kawałki, a coraz dziwniejsze sytuacje wytrącają go z poczucia pewności co do samego siebie
Gorzej być nie może
Nieudany reżysersko spektakl Nalepy, kolejny z serii inscenizacyjnych niewypałów w Starym Teatrze, wydaje się logiczną konsekwencją polityki repertuarowej.
Hotel jako wehikuł czasu
W happeningowym spektaklu Zadary granicę między realnością i fikcją przekraczają zarówno inscenizatorzy, jak widzowie.
Komiks
Musicalowy Fringe
Musical odsłania nieraz zaskakujące oblicze, już dawno przestał być gatunkiem czysto rozrywkowym - konstatuje Jacek Mikołajczyk po festiwalu Fringe w Edynburgu.
Gwiazdy mają wymagania
Wojna o władzę w operze weszła w nową fazę. Przynajmniej na festiwalu w Salzburgu, gdzie dyktatura reżyserów zaczyna wyraźnie słabnąć.
Przestrzenie Schulza
Muzeum Literatury w Warszawie, z okazji sto dwudziestej rocznicy urodzin i siedemdziesiątej rocznicy śmierci Brunona Schulza, przygotowało wystawę poświęconą jego twórczości
Notatki rektora (2)
Druga część wspomnień Andrzeja Łapickiego z czasów tzw. pierwszej „Solidarności” oraz stanu wojennego.