
Histeria Gruszeńki
Zmagania ze sobą, wewnętrzne zapasy w całej swojej fizyczności, które prowadzi ze sobą Gruszeńka, są jej sposobem i techniką autorefleksji, jedyną możliwością zdobycia upragnionej samowiedzy.



Spotkanie z samym sobą
„W aktorstwie trzeba czasem zaczekać, dojrzeć, albo chwilę dłużej pomyśleć. Tu nie musi być tak, jak w kulturze natychmiastowego efektu. Teraz czuję, że zaczynam ten zawód uprawiać z przyjemnością” – o postaci Jana z To wiem na pewno, Legnicy i Teatrze Ateneum z Przemysławem Bluszczem rozmawia Katarzyna Flader-Rzeszowska.
Gniew
Punktem wyjścia działań Maksyma – bohatera spektaklu „F***ing in Brussels” Mikity Iłinczyka – jest potężny gniew wobec Europy Zachodniej.
Glebae Adscripti
Anna Wakulik i Maciej Gorczyński w „Grupie krwi” otwierają przestrzeń do rozmowy o systemowej przemocy i instytucjonalnym uprzedmiotowieniu – o chłopstwie zarządzanym przez...
Upaleni
„Koło Sprawy Bożej” z Teatru Wybrzeże to spektakl o duchowym uwiedzeniu, które rozegrać może się zawsze.
Hitler w przedszkolu. Teatrzyk maleńki
Miniatura dramatyczna z cyklu „Dramat bezinteresowny”.
Patronaty
Komiks
