Złożyć na nowo w całość
Thomas Ostermeier: „Uważam się za kogoś, kto stoi przed sztukami rozbitymi przez dekonstruktorów na drobne kawałki. Dalsze tłuczenie tych kawałków nie ma sensu”.
Świńskie ryje
Kolada zobaczył Gogolowską prowincję jako plugawe gniazdo klinicznych idiotów. Czy tacy bohaterowie mogą przeżyć dramat?
Trudna ryba
Glińska nie znajduje dla Iwony języka, którym mogłaby opowiedzieć swoje cierpienie, wstyd i wściekłość.
Nad horyzontem grzmi
Twórcy spektaklu "Wojna i pokój" ulegli pokusie nazbyt łatwych odpowiedzi, nośnych, acz nieco powierzchownych syntez.
Głos odnaleziony
Return to the Voice Teatru Pieśń Kozła to niezwykle wzruszające i fantastycznie wykonane oratorium, którym artyści przywracają dawne myślenie o kulturze i sztuce.
Patronaty
Nowy, czyli jaki?
Jaki jest nowy teatr? Wyrażenie to staje się niewiele znaczącym frazesem. Organizatorzy I Festiwalu Nowego Teatru w Rzeszowie podjęli krytyczną refleksję nad tym terminem i spróbowali...
Konfrontacje postteatralne
Długa, rozciągnięta w czasie dwunastu dni, XIX edycja lubelskich Konfrontacji Teatralnych prowokowała do zasadniczych pytań o sztukę krytyczną.
Jednym okiem na sąsiada
Program zeszłorocznych „Demoludów” w Olsztynie ukazał szeroką panoramę zjawisk obecnych u naszych sąsiadów – teatralnych, ale i społecznych.
Czarna Lulu
Postać Lulu interpretowano rozmaicie: jako femme fatale, nienasyconą samicę, pół kobietę, pół dziecko lub istotę lekceważącą zasady mieszczańskiej moralności. Mimo swojej...
Komiks
Pochwała prowincji
Historia emigracji Wirtha została przedstawiona przez pryzmat trzech światów teatralnych. Na tle podróży przez kraje, kultury, języki i uniwersytety stworzona przez niego koncepcja...