Podwójne życie Hrabiego Henryka
Paweł Demirski próbuje dialogować ze scenami „Nie-Boskiej”, rozpisuje je na nowo, ale ze słabym skutkiem.
Taniec na wulkanie
Ewelina Marciniak w „Morfinie” bardziej niż opowiadaniem historii interesuje się uwikłaniem w kulturowe procesy i komunikacyjne konwencje.
Żeby się podobało?
W swoim ataku na środowisko Kleczewska myli ludzi, którzy chcieli coś zmienić, z tymi, którzy wygadali się przed kamerą, bo nie pomyśleli na czas. Ośmiesza i jednych, i drugich.
Niedźwiedzia przysługa
Szalbierz Györgya Spiró, wystawiony przez Gábora Máté, robi wrażenie satyry na zespół Teatru Dramatycznego, który, z wyjątkami, gra jak na zapadłej prowincji. Węgierski reżyser też...
W poszukiwaniu miejsca
Red to opowieść o artyście, który rzeczywiście wierzył, że sztuka jest cenniejsza niż złoto.
Patronaty
Marzenie o nowym Pikadorze
„Po latach odcinania się od kabaretu zaczynamy go prowokacyjnie reaktywować. Chcemy przypomnieć, że kabaret to nie tylko spektakl, lecz także miejsce” – mówi Michał Sufin.
Wynaleźć Wielkopolskę
Trzyletni projekt „Wielkopolska: Rewolucje”, który wraz z końcem 2014 roku dobrnął do szczęśliwego finału, okazał się jedną z ciekawszych inicjatyw społecznych i teatralnych...
Słoweńcy i Słoweńciule
Zeszłoroczny XLIX Festival Borštnikovo srečanje w Mariborze, największy słoweński festiwal teatralny, zbiegł się w czasie z drugą turą lokalnych wyborów.
Jak domek z kart
W sztokholmskim „Ryszardzie III” działania aktorskie zorganizowane są wokół nieustannie obracającego się czarnego kręgu. Ten obraz Larsson wywiódł z pism Jana Kotta.
Komiks
Oczy szeroko zamknięte
Bohaterami "Vidomych" Teatru Chorea są nie tylko ludzie, lecz również zmysły.
Wojna nie przyszła
Ekranizacja Między nami dobrze jest skupia się na nośnych diagnozach społecznych, gubiąc temat tożsamości bohaterów.