Opaczność
Anna Augustynowicz w „Sędziach” z Teatru im. Aleksandra Fredry w Gnieźnie stworzyła wizję świata bez Boga, bezkompromisowo podważając wiarę w niebiańską sprawiedliwość.
Mniej znaczy więcej
Twórcom „Małej Piętnastki” udaje się wywołać wrażenie nadciągającej katastrofy, a z garści suchych faktów wydobyć wciągającą, emocjonującą opowieść.
Pieśń kata
Maximilian Aue – bohater „Łaskawych” w reżyserii Mai Kleczewskiej – nie prosi o rozgrzeszenie, a jednak stawia widzów w niewygodnej pozycji sędziego.
Bez przebaczenia
W „Sonacie Kreutzerowskiej” zaadaptowanej na jednego aktora twórcy podkreślają niszczącą moc zazdrości i radykalizmu, który odbiera wolność i prowadzi do zbrodni.
Wojna i niepokój
Być może polski widz potrzebuje takiego katharsis: grającej na emocjach historii o opresyjnym patriarchacie, fanatyzmie religijnym i okropnościach wojny.
Patronaty
Nie definiuj, opowiadaj
Poeta zbuntowany, kontestator, gwiazda polarna pokolenia post ’68, niewydarzony teoretyk, demaskator języka – Petera Handkego nazywano rozmaicie.
Droga do Chorei
Pogłębiona rozmowa z Rodowiczem jest niczym tkanka łączna – opowiada o dekadach rozwoju teatru niezależnego od wewnątrz, z perspektywy naraz fascynacji i traumy.
Warjacje Grzegorzewskiego
„Warjacje” wyreżyserowane przez Jerzego Grzegorzewskiego w Teatrze Dramatycznym można potraktować jako dalszy ciąg (a nawet rezultat) poszukiwań realizowanych w Teatrze Ateneum.
Komiks
Dzieci w klatkach
Ostatnio polski teatr sięgnął po opowieści o kryzysie psychiatrii dziecięcej i fatalnym stanie zdrowia psychicznego młodych ludzi.