Kryzys w teatrze świata
Norwidowski spektakl Michała Zadary to obraz kryzysu, który jest nieodłączną częścią kapitalizmu. W świecie jego bohaterów wszystko ulega transformacji, a jedyną pewną wartością jest zmiana.
Wacław Borowy o sztuce teatru
Szekspir był dla Borowego punktem odniesienia niemal we wszystkim, co pisał.
A to Polska właśnie, Polska to. Właśnie
Współczesny dramat polski wiele Koterskiemu zawdzięcza lub, mniej lub bardziej świadomie, jest w niego zasłuchany.
O własnych tylko siłach stoję
„Burza” Mai Kleczewskiej zmierza w stronę oczarowania widza drastycznością relacji między postaciami i wizją plastyczną.
Taniec z diabłami
Nowy spektakl Agaty Dudy-Gracz to seans lęków podszyty metafizyką, okrucieństwem, obsesją śmierci, perwersyjnie unurzany w grotesce.
Patronaty
Wielki błękit, stateczek z papieru
Tematem kameralnego spektaklu Natalii Sołtysik jest rozpamiętywanie rodzinnej przeszłości.
Tańczący z lalkami
Rodzaj stosowanej techniki animacyjnej zależy od talentów lalkarza. Duda Paiva wpisuje się w nurt mistrzowski na oryginalnej zasadzie: jest lalkarzem i tancerzem.
Nawet siedmiu Miauczyńskich nie napisze wiersza
Scena z filmu Koterskiego, w której Miauczyński próbuje pisać, świetnie ilustruje sytuację, w jakiej znaleźli się twórcy operowej wersji „Dnia świra”.
Sfrustrowany inteligent śpiewa
Filmów w operowym stylu było wiele, tak jak spektakli operowych o filmowej narracji. Poznański „Dzień świra” to przykład na to, że bywają silniejsze związki między obiema sztukami.
Komiks
Metamorfozy ciała i umysłu
Zwycięski tekst konkursu na recenzję spektaklu tanecznego, ogłoszonego przez Instytut Muzyki i Tańca i „Teatr”.
Językowe partytury Koterskiego
Anna Augustynowicz opowiada o pracy nad swoim debiutanckim spektaklem na podstawie dramatu Marka Koterskiego.
O teatrze bez motta
Tytuł książki Roberta Cieślaka: „Teatr Anny Augustynowicz”, mógłby wskazywać, że autor ma ambicje całościowego opisania dorobku reżyserki.
Teatr w kolorze sepii
Wybierając najciekawszy okres w historii XIX-wiecznego teatru warszawskiego, Wanicka udowadnia, że to gra zespołowa stanowiła podstawę jego funkcjonowania.
Jubileuszówki
Z wydawnictwami jubileuszowymi łączy się dilemma, która pozostanie nierozstrzygnięta: czy wszystkie okazje są równie dobre do świętowania?
Noty o książkach
Rocznicowe dowody istnienia – nota o jubileuszowej publikacji festiwalu Malta
Noty o książkach
Rocznicowe dowody istnienia – nota o jubileuszowej publikacji Wrocławskiego Teatru Współczesnego.
Noty o książkach
Rocznicowe dowody istnienia – nota o jubileuszowej publikacji Białostockiego Teatru Lalek.