Nowa forma telewizyjnego teatru
„Mam nadzieję, że Telewizja włączy projekty WFDiF do następnego festiwalu »Dwa Teatry« i po prostu potraktuje je tak jak swoje – mówi Maciej Wojtyszko w rozmowie z Wiesławem Kowalskim.
„Piękno smutku”. Wybrane klucze interpretacyjne do dramatów Hanocha Levina w polskim teatrze
Wyrazistość stylu Levina jest dla badaczy i praktyków teatru tyleż atrakcyjna, co kłopotliwa. Uwodzi barwną rodzajowością, mami piosenkami i błyskotliwymi dialogami, nęci ostentacyjną...
„Na progu śmierci jeszcze cię pomęczę”
Levin, na wzór starożytnych twórców, umiejętnie łączył turpizm z nostalgią, był poetą w rozumieniu antycznym – pisał i żył dla sceny, myślał obrazem, dźwiękiem, ruchem.
Wspólnota
„G.E.N” odsłania i podważa mechanizmy rządzące ludzką zbiorowością. Idąc za von Trierem, Jarzyna resetuje swoje teatralne doświadczenie, powraca do początków, szuka w aktorach i w...
Wielka gra
„Mnożymy motywacje poszczególnych bohaterów, przymierzamy, sprawdzamy, nakręcamy jakąś psychoanalityczną baśń” – powiedział przed premierą Paweł Miśkiewicz. Niestety, ta...
Patronaty
Kamienna struna
Olsten umieszcza Balladynę w perspektywie mistycznych pism Słowackiego, wydobywając na plan pierwszy wątki, które ginęły dotąd w cieniu efektownych scen dramatycznych.
Na niby i naprawdę
Indianie Teatru 21 to spektakl o potrzebie przynależności do wspierającej się grupy, o zaletach rozmowy i o wadze spotkania.
Na trzy
„Impro to sztuka empatii” – o historii oraz wymiarze artystycznym i społecznym impro opowiadają Joanna Pawluśkiewicz (Hurt Luster, Hulaj) i Paweł Najgebauer (Klancyk, Hofesinka).
Empatia i sekciarstwo
Trzydniowy Warsaw Improv Festival, organizowany przez Szkołę Impro i Klub Komediowy, stanowił wyjątkową ofertę dla poszukującego inteligentnej rozrywki stołecznego widza. Mimo że stał...
Komiks
Teatr w PRL, czyli manipulacja
Dawniej walczono o archiwa, plądrowano je, niszczono, a nawet podrabiano, dlatego badacze nauczyli się poddawać je weryfikacji i falsyfikacji. W nowym, wspaniałym świecie archiwum można po...