Kobieca tożsamość
"Szukaliśmy z Janem Fryczem cech, które pokażą coś ludzkiego – on nie jest wyłącznie kabotynem, a ona nie jest taka krystaliczna, jak to w pierwszej chwili wygląda" – o swojej najnowszej roli teatralnej mówi Gabriela Muskała w rozmowie z Kaliną Zalewską.
Stary aktor w teatrze Grzegorzewskiego
Zainteresowanie, jakim Jerzy Grzegorzewski obdarzał aktorów starszego pokolenia, tak dla twórczości reżysera charakterystyczne, miało być może źródło w jego biografii.
Atrapy szczęścia
Pięćdziesięcioletni Tadzio latami kocha się w Karolinie, swojej koleżance z biura i… mężatce. Pewnego dnia postanawia wreszcie zawalczyć o swoje szczęście i porwać kobietę.
Bunt kobiet
Z pewnością doczekamy się jeszcze spektaklu, w którym role panien z Wilka zagrają mężczyźni, na razie jednak mamy na scenie bunt kobiet, któremu trudno się dziwić.
Sarmacki kościotrup w McDonaldzie
"Wojna polsko-ruska" Pawła Świątka to udany powrót reżysera do prozy Doroty Masłowskiej i wysokiej formy, jaką prezentował w "Pawiu królowej".
Patronaty
Naprawdę
Zorro pochodzi z czasów, kiedy władzę w Los Angeles sprawowali Meksykanie. Paweł Aigner opowiada o tym, nawiązując do Szekspira i europejskiej tradycji.
Imię róży
Tak jak zapowiadano jeszcze przed premierą, to nie jest spektakl, do jakich przyzwyczaił swoich widzów Radosław Rychcik.
Istota dialogu
Nagrodzoną Pulitzerem sztukę Cost of Living Martyny Majok wystawiono w Londynie. Edward Hall mocno punktował społeczny wymiar tego dramatu, ale nie wykorzystał w pełni jego potencjału.
To nie film, to nie spektakl
Trzy dni festiwalu „Teatroteka Fest” to dziesięć spektakli, a tym samym dziesięć odpowiedzi na pytanie o nietypową formę, z którą przyszło się zmierzyć zaproszonym do projektu...