Lech Raczak. Trzy twarze wojownika
Rozpoczynał swoją długą karierę jako jeden z liderów awangardowego ruchu teatrów studenckich, kończył – jako twórca osobny, funkcjonujący na obrzeżach życia teatralnego.
Lata chude, ale bardzo ciekawe
Sposób zaprezentowania dorobku Puzyny w antologii „Czasem coś żywego” jest spójny i zrozumiały. Tylko że opiera się na podwójnym retuszu.
Ból fantomowy
W dramatach Anny Wakulik postacie niezbornie usiłują się ze sobą porozumieć, lecz ich przepełniony ironią język bywa częściej narzędziem alienującym niż budującym pomosty.
Nazywam się Dulcynea
„Człowiek z La Manchy” to musical, wypada więc najpierw zapytać, jak zabrzmiał na scenie Teatru Dramatycznego. Moim zdaniem wyśmienicie.
Blaski i cienie PRL-u
Kościelniak za pomocą znakomitych tekstów piosenek opowiedział o czasach, które wciąż przywoływane są jako błogi, pełen humoru etap polskiej historii.
Patronaty
Bergman od kulis
W inscenizacji „Fanny i Aleksandra” Łukasz Kos świadomie kreuje poczucie teatralności przez wykorzystanie teatru jako budynku.
„Moskwin”
„Moskwin” jest monodramem. Padają w nim słowa, przede wszystkim jednak mnóstwo jest działań, które aktor precyzyjnie wykonuje, poruszając się w obrębie zainscenizowanego mieszkania.
Kolory spojrzenia
Nagrodzony prestiżową Nagrodą Blackburn im. Susan Smith oraz Pulitzerem dramat Jackie Sibblies Drury „Fairview” wybrzmiał ze sceny londyńskiego teatru Young Vic w szczególnym...
Medea z Zakopanego
„Halka” Stanisława Moniuszki z Piotrem Beczałą w roli Jontka, przeniesiona przez Mariusza Trelińskiego do Zakopanego gierkowskiej dekady, to wielki sukces reżysera i Opery Narodowej.
Komiks
Wielkość w skali mikro
Inscenizacja Marty Guśniowskiej to teatr staroświecki, elegancki i liryczny, w znaczeniu, jakie przypisalibyśmy tym słowom, opisując Kabaret Starszych Panów.