W bestiarium polityki
Inscenizacja Jana Klaty jest godna uwagi: daje szansę wybrzmieć „krytycznej literaturze” Adolfa Nowaczyńskiego i niestereotypowo pokazać nasze odwieczne, polskie słabości.
Presja
Maja Kleczewska i Łukasz Chotkowski przenieśli na scenę scenariusz filmu Johna Cassavetesa, w roli głównej obsadzając Sandrę Korzeniak.
Krew, pot i puste niebo
Gdańska „Śmierć białej pończochy” to nie lada gratka, zważywszy na rzadką obecność tekstów Mariana Pankowskiego w polskich teatrach. Ostatnia inscenizacja miała miejsce 9 lat...
Teatr wyobraźni
„Sen srebrny Salomei” Zadary jest jak poprawiany kolejnymi kolorami flamastrów schemat na arkuszach papieru, do którego dopisuje kolejne elementy.
No Future
Wychodząc z przedstawień Anny Karasińskiej, czuję się nadzwyczaj rześko. Świeżość jej teatru polega między innymi na poważaniu, w którym ma… teatr właśnie.
Patronaty
Wolność na placu zabaw
„W co się bawić?” – pytał Wojciech Młynarski. „W wolnego człowieka” – odpowiadał mu nieco zgryźliwie Kisiel. Zabawa w wolność właściwie się nie skończyła i trwa do...
Tod i lalka
W Cricotece otwarcie ostatniej wystawy z cyklu rozpoczętego w 2014 roku poprzedziła premiera spektaklu lalkowego „Tod i Trauma” na podstawie dramatu Włodzimierza Szturca.
Teatr życia rodzinnego
Dla Jeremy’ego Ironsa „Zmierzch długiego dnia” w Wyndham's Theatre stanowi powrót na scenę, na której zadebiutował na West Endzie.
W rytmie przypływów i odpływów
Jeździec na siwym koniu Johana Simonsa jest opowieścią o ścieraniu się racji między starym a nowym: nową wiedzą i starymi przesądami, sprawdzoną tradycją i wiarą w postęp.