Widz jest moim partnerem
„Oczekiwanie na widza towarzyszy mi przez cały dzień przed spektaklem. Zastanawiam się, kto przyjdzie, komu pomogę, a komu przeszkodzę w dotychczasowym myśleniu na jakiś temat” – mówi Agnieszka Skrzypczak w rozmowie z Feliksem Platowskim.
Niestabilne, skandaliczne, przeszarżowane
Uwikłanie w procesy gwałtownych przemian politycznych, społecznych oraz gospodarczych, nasycenie treściami związanymi z tymi wydarzeniami to znak rozpoznawczy współczesnej produkcji...
Wokół śmierci
Przedstawieniu Moniki Pęcikiewicz brakuje dyscypliny jej wcześniejszych spektakli. Obok mielizn, wypełnionych gadulstwem, są w nim wątki obiecujące, lecz niedoświetlone, jakby pozostawione...
Śpiewający koń w fabryce
Dwie wersje tej samej inscenizacji Człowieka z Manufaktury w Łodzi dowodzą, że im skromniej, tym znacznie lepiej.
Tato, mój…
Spektakl Dzieci księży nie jest z gruntu antykościelny czy antyklerykalny, choć zawiera sceny, które chcą rozbić powtarzane przez lata schematy myślowe i podważyć niektóre religijne...
Patronaty
Jest czas, by się wtrącać
"Nie zagrałabym w zaangażowanym politycznie spektaklu, z którego tezami się nie zgadzam" – mówi Klara Bielawka, aktorka Teatru Powszechnego w Warszawie, w rozmowie z Szymonem...
Role wybierają aktora
„Uwagi Krystiana dotyczą z reguły całości, wszystkich aktorów. Bywają bardzo okrutne. Nie daj Boże, kiedy Lupa pokaże czy zacytuje wybraną scenę – jest wybitnym aktorem” – mówi...
Stein jak Axer
Inscenizacja Petera Steina to spektakl o władzy. Ta perspektywa rozpościera się przed bohaterami "Borysa Godunowa" na wielu płaszczyznach.
Symultana
Maja Kleczewska, ujawniając różnorodne perspektywy wpisane w dzieło Szekspira, eksponuje uniwersalny wymiar jego literatury, której bohaterowie to osobne wszechświaty przeżyć, uczuć i...
Komiks
Teologia ciszy
Bieliński w swoich dramatach otwiera się na eschatologię i transcendencję, nie odrzuca myślenia religijnego, lecz odwołuje się do świętych znaków, symboli, języka. Obrazuje trudne...
Rzecki w sukni
Publiczność wystawiona na próbę pierwszego dwuipółgodzinnego aktu "Lalki" Wojtka Klemma nagradza zespół Teatru im. Juliusza Słowackiego stojącymi brawami.