
Ryby, zamek z bąbelkami i rośliny
„Kułygin z oryginału jest mistrzem pokrywania, mistrzem zaklinania. Może to być pod postacią agresji, nieukierunkowanego erotyzmu, klaunady, natomiast ewidentnie jego życie jest tragiczne” – o pracy nad rolą Kułygina w spektaklu „3SIOSTRY” mówi Rafał Maćkowiak.
Włosy błazna
W „Odysei. Historii dla Hollywoodu” Krzysztof Warlikowski kolejny raz szuka sposobu, jak mówić o Zagładzie.
Lateksowe genitalia
„Balkon” w reżyserii Jana Klaty mówi o wciąż odbudowujących się hierarchiach, o ludzkiej cielesności i erotyce postawionych na piedestale zamiast bogów.
Kto nie śni, ten nie żyje
Splecione ręce – białe i ciemnoskóra – na plakacie są odniesieniem do tego, co w „Pikniku pod Wiszącą Skałą” Frankiewicz najważniejsze: do kobiety, rasizmu i kolonializmu.
Topografia pamięci
„Austerlitz” Lupy w Wilnie to przedsięwzięcie monumentalne, uginające się pod ciężarem kontekstów i tematu traumatycznego doświadczenia milionów ludzi.
Patronaty
Umrzemy, jeśli nie staniemy się widzialni
Najciekawszą cechą wywodu Krakowskiej jest jego rozpięcie między własną narracją a cudzym głosem.
Portret reformatora
Wybór „Łeś Kurbas. Pisma teatralne” przypomniał mi czas, gdy po raz pierwszy usłyszałem o działalności wybitnego ukraińskiego twórcy.
Czas niewczesnego dramatu
Siłą książki Batlle jest żywa narracja, pełna filozoficznych przypowiastek, przykładów ze świata filmu, science fiction oraz historii sztuki, którymi ilustruje bieg swojej myśli.
Słodkie życie
„Cukier”, „masło”, „mąka” to słowa, które od pierwszych sekund rozbrzmiewają w warszawskiej Romie. Nie dla wszystkich stały się podstawą udanego wypieku. Głos głównych...
Komiks
