Ostatni sezon w regionach
Dolny Śląsk, Poznań, Bydgoszcz – to tam w ubiegłym sezonie warto było jeździć w poszukiwaniu ciekawych premier. Mapę teatralną Polski szkicują krytycy
Felietony
Teatr jest zawsze wywrotowy
„Jeśli chce się zrozumieć moją pracę, należy patrzeć na nią przez pryzmat współczesnych autorów” – z Clausem Peymannem, dyrektorem Berliner Ensemble, rozmawia Iwona Uberman.
Lokalny protest w czasach koprodukowania globalnego sukcesu
O kształcie spektakli pokazywanych na największych festiwalach decydują dziś globalproducenci wielkich koprodukcji, dla których teatr coraz częściej jest jedynie wyzwaniem...
Seks w wielkim mieście
Nowy spektakl Warlikowskiego chce nas przekonać do tezy, że wolność seksualna jest funkcją wolności politycznej.
Dym bez ognia
„Bezimienne dzieło” Jana Englerta skrzy się od błyskotliwych pomysłów inscenizacyjnych i sytuacyjnych, ale w pamięci pozostaje głównie pierwszy akt, potem akcja traci tempo i rytm.
Patronaty
Teatralny maraton w Starym
Na świętego Jana nowy dyrektor Narodowego Starego Teatru zafundował widzom trzy premiery: "Być jak Steve Jobs", "Bitwę Warszawską 1920" oraz "Wandę".
Nie, to sen chyba…
"Książę Homburg" z wiedeńskiego Burgtheater, pokazany w Teatrze Narodowym na otwarcie festiwalu Spotkania Teatrów Narodowych, to jeden z najjaśniejszych punktów minionego sezonu...
Powrót do Hansa Fallady
Pełne niepokoju obserwacje społeczne Hansa Fallady są bliskie twórczości belgijskiego reżysera Luka Percevala. Perceval po raz kolejny sięgnął do dorobku tego nieco zapomnianego autora.
Taneczna polifonia kontrastów
Hasłem tegorocznego Gdańskiego Festiwalu Tańca stał się „+/-”, pokazy zdominowały bowiem kontrasty, przeciwne bieguny i różnice.