Najlepszy, najlepsza, najlepsi w sezonie 2014/2015
Ankieta krytyków teatralnych podsumowująca miniony sezon.
Śpiew Konrada
"Ja śpiewak”, mówi Konrad o sobie w więziennej celi na samym początku Dziadów części III. To samo określenie powtarza w Improwizacji. Bycie „śpiewakiem” to dla Konrada sprawa...
Nieograniczona ekspansja
„Portret damy” Eweliny Marciniak to uczta dla zmysłów i intelektu. Spektakl swobodnie dialoguje ze słynną powieścią, pokazując jej złożone sensy i dystans, jaki nas od niej dzieli.
Spektakl w Czytelni
Tekst „Onego” Marty Guśniowskiej funkcjonuje w spektaklu Daniela Adamczyka jak pełnoprawny bohater – traktowany z szacunkiem, najdosłowniej dopuszczony do głosu.
Kiedy gwiazda idzie na dno
Po sukcesie spektaklu Idąc rakiem, wciąż granego na „Darze Pomorza”, duet Krzysztof Babicki i Paweł Huelle przygotował w przestrzeni żaglowca przedstawienie o bitelsach.
Patronaty
Cztery kobiety i fantom
Zrealizowana w ramach projektu „Lublin jest kobietą” „Vulva” Joanny Lewickiej to spektakl ideologicznie nieuwikłany, wolny od drastyczności i wyświechtanej krytyki patriarchalnego...
Don’t worry, be happy
Tragedia Ibsena jest u Castorfa mistrzowsko zainscenizowaną farsą. Mimo podobieństw do wcześniejszych prac reżysera widać wyraźnie, że Budowniczy Solness jest dziełem znacznie...
Teatr w kraju Hermanisa
Lejtmotywem tegorocznego Showcase’u na Łotwie była kwestia języka i komunikacji. Zaskakujące – podczas przeglądu nie zaprezentowano przecież realizacji żadnego współczesnego...
Melancholia i śmiertelne seanse (nie)pamięci
Akcja „Feinweinblein” rozgrywa się tuż po wojnie, w latach pięćdziesiątych, w okresie stalinowskiej dyktatury i rozkwitu siermiężnego socrealizmu.