Coś ją gnało
Wszystko, co robiła Joanna, miało rozmach i gwarantowało wysoki poziom. Umiejętnie łączyła w sobie badaczkę, prowadzącą nieco bardziej osiadły tryb życia, z praktyczką, wiodącą życie wędrowne.
Gangsterzy
„Król”, eksponujący brutalną przemoc i wątpliwe uroki życia, może szokować tak, jak wypruta do gołych ścian, spowita dymem scena warszawskiego Teatru Polskiego. To spektakl noir, o...
Powrót do dialogu
„Mesjasze” Anety Groszyńskiej, choć chwilami drażnią naiwnością, są pierwszym spektaklem, który stawia na dialog pomiędzy postępowcami i konserwatystami.
Wołanie o miłość
W „Sonacie jesiennej” uwaga reżysera skupia się przede wszystkim na ujawnianiu tajonych przez obie kobiety aktów irytacji, będących rezultatem rodzących się między nimi napięć i...
Ajas Maszyna
Mit o Ajasie udramatyzowany przez Sofoklesa to chyba wymarzony materiał dla twórców, którzy chcieliby krytycznie spojrzeć na temat bohaterstwa w historii nowszej lub dawniejszej.
Patronaty
Wiwat Sborna!
Dmitrij Krymow w Pannie bez posagu kładzie o wiele większy nacisk na wątek społeczny, niżby wynikało to z samego dramatu Aleksandra Nikołajewicza Ostrowskiego.
(Nie)znane
„Skok w wiarę”, który miał inspirować widzów do aktywnego uczestniczenia w propozycjach tegorocznej Malty, okazał się wyzwaniem rzuconym oczekiwaniom odbiorczym.
Tak daleko, tak blisko
„Znam ludzi, którzy mówią, że chcą iść na wojnę” – tak definiuje swój strach kilkuletnie dziecko w spektaklu „Gęstość zaludnienia” Teatru Kana zaprezentowanym podczas...
Czas pierwszych odpowiedzi
„Powrót do Reims” Ostermeiera jest zapewne pierwszym przypadkiem wykorzystania w teatrze socjologicznego tekstu bez próby sfabularyzowania go. To udany eksperyment.