Przepływ słabości
Oglądając spektakl Leny Frankiewicz, możemy się zastanawiać, czy jesteśmy na katolickiej wsi, czy w pogańskiej sekcie, gdzie wciąż żywy jest rytualny mord.
Dom dramatu i sztuka na peryferiach
„Bardzo ważne było dla mnie wspieranie rozwoju polskiej dramaturgii, można powiedzieć, że IT stał się domem dla tego bezdomnego gatunku – literackiego i scenicznego” – mówi Elżbieta Wrotnowska-Gmyz, dyrektorka Instytutu Teatralnego w Warszawie, w rozmowie z Jackiem Kopcińskim.
Dekada teatru pod dworcem
Teatr Gdynia Główna to być może ostatnia ostoja teatru offowego w Trójmieście.
Gruzińskie Dziady
„Dziady” wyreżyserowane przez Andra Enukidze, siłą rzeczy odseparowane od bogatej polskiej tradycji teatralnej, są realizacją odkrywczą, a artystycznie momentami porywającą.
Jubileusz w kolorze czerwonym
Zaproponowana przez Komunę Warszawa koncepcja remiksów pozwoliła nie tylko na odświeżenie konkretnych spektakli Akademii Ruchu, ale także na wprowadzenie do nich nowej jakości.
W soczewce monodramu
Na Toruńskich Spotkaniach Teatrów Jednego Aktora wyróżnił się nurt monodramów pełniących funkcję soczewki skupiającej uwagę na uwikłaniu człowieka w gry polityczno-społeczne.
Patronaty
Wewnętrzna potrzeba
Reżyserka, dramatopisarka, jedna z najciekawszych artystek młodego pokolenia. Monika Czajkowska opowiada Dominikowi Gacowi, jak uczynić teatr miejscem, w którym rozumiemy więcej.