Najpopularniejsze w kategorii
- tydzień
- miesiąc
- rok
Od nadmiaru boli głowa
Punktem wyjścia dla spektaklu Dudy-Gracz są ostatnie dni Wyspiańskiego. Nad łożem śmierci artysty czuwają dawni i współcześni ludzie teatru.
Po co?
„Uwolnienie” Kowalskiego nie zaskakuje, nie uwiera, nie olśniewa głębią refleksji czy trafnością sformułowań. Jest zarazem zbyt wieloznaczne i uniwersalne.
To, co niewidoczne
Ścierka, wiśnia, szczur, czyli egzystencjalne konkrety, to najważniejsze tworzywo spektaklu Iwony Kempy. Intencja esejów Jolanty Brach-Czainy została doskonale przeniesiona na deski teatru.
Na ołtarzu sztuki
„Fobia” to chyba najlepszy ze spektakli, które od 2017 roku Markus Öhrn stworzył w Nowym Teatrze.
Co w teatrze do myślenia
„Hamlet na sprzedaż” to refleksja nad kondycją aktora – zwłaszcza w teatrze dotkniętym kryzysem. Niestety przedstawienie niewolne jest od pewnych mielizn.
Komiks
Czekając na barbarzyńców
Olśniewająca wizualnie, znakomicie zagrana teatralna fantazja Farugi zwraca uwagę, że z najnowszej historii wyczytać można z całą pewnością jedno: „Świat ma słabą pamięć”.
Między prawdami
Monodram ma szanse, nieraz większe niż wieloobsadowe spektakle, dotrzeć do publiczności z ważnymi społecznie pytaniami. Udowodnili to w Teatrze Polonia Marcin Hycnar i Maria Seweryn.
Czterdziestolatek
Zrobić musical z serialu Jerzego Gruzy i Krzysztofa Teodora Toeplitza – to pomysł, którego Rampie z pewnością zazdroszczą kierownicy innych stołecznych scen muzycznych.
Nie wszystko klasyka, co wiekowe
Teatr Klasyki Polskiej wystawił zapomniany dramat Konarskiego. Aktualność treści „Epaminondasa” nie dotyczy niestety formy. Zespół gra na przysłowiowych koturnach.