Najpopularniejsze w kategorii
- tydzień
- miesiąc
- rok
Sorry. No data so far.

Zagubiona Słowiańszczyzna
„Kreszany” Oleny Apczel ożywiają słowiańskich bogów, przypominają stare wierzenia i tradycje. Scenarzyści w mityczny świat wkładają jednak zbyt wiele współczesnych problemów.
Bowie w Warszawie
Zarówno w tekście Masłowskiej, jak i w spektaklu Libera Bowie nie jest najistotniejszy.
Kora. Boska
To nie jest recital, chociaż Katarzyna Chlebny wspaniale interpretuje piosenki Kory, imitując głos wokalistki, ruch sceniczny, mimikę twarzy.
Deklamacje Ibsenowskie
Inscenizacje „Upiorów” Grzelak i „Wroga ludu” Augustynowicz miały szansę wskazać kierunki współczesnej recepcji scenicznej dramatów norweskiego pisarza.
Kibolskie porachunki Śląsk – Warszawa
„Byk”, rzecz o upadku celebryty, to pierwszy tekst teatralny Szczepana Twardocha. Są w nim przejmujące fragmenty na temat Śląska, ale też atak na stołeczne salony.
Komiks


Kwestia sumienia
Rubenfeld i Wierzchowski ukazują ludzką odwagę i podłość, rozważają pobudki pozornego i prawdziwego heroizmu. Przypominają też, że próbom sumienia poddawani jesteśmy i dzisiaj.

Mrowisko: z życia dobrej służącej
Pierwsze fragmenty przedstawienia Janiczak i Rubina – „Mrowisko: z życia dobrej służącej” – obwieszczają finał kiełkującej dopiero co historii.

Sen nocy letniej
„Sen nocy letniej” to przykład widowiska, w którym aż prosi się o wyjście poza tekst oryginału, rozbudowanie go, uzupełnienie o krytyczny namysł.

Sceny z egzekucji
„Sceny z egzekucji” zawierają w sobie wszystko to, za co ceni się sztuki Barkera – zwraca uwagę powściągliwy, a zarazem ostry język, który reguluje rzeczywistość sceniczną.