Najpopularniejsze w kategorii
- tydzień
- miesiąc
- rok
![Widok na wojnę Widok na wojnę](https://teatr-pismo.pl/wp-content/uploads/2024/05/NOCNY-PORTIER-DOSWIADCZENIE-fot.-Tobiasz-Papuczys-3-730x550.jpg?x17970)
Widok na wojnę
Po agresji Rosji na Ukrainę temat wojny zadomowił się w polskich teatrach. Istnieje naturalna potrzeba zmierzenia się z tym doświadczeniem, zrozumienia go, zamanifestowania sprzeciwu.
Niko, czyli prosta zwyczajna historia
„To wystarczy” – mówi Niko, wymieniając swoje niewygórowane przecież oczekiwania: być, słuchać, rozumieć i zostać zrozumianym.
Sztuka bimbania, sztuka kochania
Michał Walczak, z kabaretowym ostrzem satyry w ręku, celnie uwypukla absurdy zarówno funkcjonowania rynku pracy w Polsce i korporacyjnych standardów, jak i relacji międzyludzkich oraz...
Prochy do prania
W „Kiedy stopnieje śnieg” fabuła jest pretekstem do uruchomienia psychologicznego seansu, jaki z rodzajowej scenki niepostrzeżenie sublimuje w oniryczny realizm.
Komiks
![Monodram](https://teatr-pismo.pl/wp-content/uploads/2023/09/Komiks_09_2023-990x716.jpg?x17970)
![Siła słowa Siła słowa](https://teatr-pismo.pl/wp-content/uploads/2024/04/BIEL0544-730x550.jpg?x17970)
Siła słowa
Twórcy zmieniając oryginalny tytuł dramatu Tyrfingssona „Helgi pęka”, od razu zasygnalizowali perspektywę, która przy czytaniu i wystawianiu tego tekstu wydała im się najważniejsza.
![Oko w oko Oko w oko](https://teatr-pismo.pl/wp-content/uploads/2024/03/11_GODOT_generalna_fot.-Marta-Ankiersztejn-730x550.jpg?x17970)
Oko w oko
„Godotem” Piotra Cieplaka rządzi poetycki realizm. Dramaty absurdystów reżyser konsekwentnie czyta jako zapis świadomości ludzi dobiegających kresu życia.
![Świniobicie Świniobicie](https://teatr-pismo.pl/wp-content/uploads/2024/03/2_OPOWIESCI_LASKU_WIEDENSKIEGO_fot.-Marta-Ankiersztejn-730x550.jpg?x17970)
Świniobicie
Wiszące na hakach półtusze świni to nie tylko synekdocha rzeźni, ale także metafora losu Marianny. Bohaterowie „Opowieści Lasku Wiedeńskiego” widzą w niej produkt do skonsumowania.
![Męska kondycja Męska kondycja](https://teatr-pismo.pl/wp-content/uploads/2024/03/DRM_fot.-Natalia-Kabanow_10-730x550.jpg?x17970)
Męska kondycja
„Dramat rodzaju męskiego” to raczej melodramat, który niekiedy staje się zaledwie namiastką prawdziwej tragedii.