Najpopularniejsze w kategorii
- tydzień
- miesiąc
- rok
Udręka czy udomowienie?
W „Udręce życia” Rysovej słowa wybrzmiewają w pełni swej dosadności, ale brakuje przesunięcia aktorskich środków wyrazu w stronę charakterystycznej dla Levina groteski.
Widok na wojnę
Po agresji Rosji na Ukrainę temat wojny zadomowił się w polskich teatrach. Istnieje naturalna potrzeba zmierzenia się z tym doświadczeniem, zrozumienia go, zamanifestowania sprzeciwu.
Przypomnienie poety
Irena Jun pokazała, jak bardzo jej własny głos współistnieje z głosem poety. To bardzo ważne przedstawienie i dla aktorki, i dla teatru, i dla przypomnienia samego Różewicza.
Ksiądz Marek w murach cytadeli
Najbarwniejszym charakterem w dramacie Słowackiego jest Klemens Kosakowski. Obsadzenie w tej roli Sebastiana Fabijańskiego okazało się trafnym wyborem.
Komiks
Prochy do prania
W „Kiedy stopnieje śnieg” fabuła jest pretekstem do uruchomienia psychologicznego seansu, jaki z rodzajowej scenki niepostrzeżenie sublimuje w oniryczny realizm.
Przyszedł pan fasoli kupić?
Cała obsada „Traktatu o łuskaniu fasoli” gra precyzyjnie, w skupieniu, z energią, ale też z liryzmem. Duża w tym zasługa znakomitej adaptacji i wrażliwej reżyserii Emilii Nagórki.
Wybaczanie
Głównym tematem spektaklu Sulimy i Piaskowskiego jest wybaczanie, przedstawione w aspekcie lokalnym, stricte teatralnym, a także na tle społeczno-politycznego konflikt.
Siła słowa
Twórcy zmieniając oryginalny tytuł dramatu Tyrfingssona „Helgi pęka”, od razu zasygnalizowali perspektywę, która przy czytaniu i wystawianiu tego tekstu wydała im się najważniejsza.