Najpopularniejsze w kategorii
- tydzień
- miesiąc
- rok

Upaleni
„Koło Sprawy Bożej” z Teatru Wybrzeże to spektakl o duchowym uwiedzeniu, które rozegrać może się zawsze.
Polowanie na pandę
„Gęsi – ludzie – łabędzie” w reżyserii Aleksandra Harcujewa to jeden z najlepszych spektakli Kupałowców.
Karmelek
W „Cierpieniach młodego Wertera” Maria Spiss nie akcentuje problemu miłości niespełnionej ani motywu płaczliwego kochanka, lecz koncentruje się na zagadnieniu samobójstwa.
Złoża tożsamości
„Węgla nie ma” to komedia kryminalna, w którą wpleciono wątki postapokaliptyczne i surrealistyczne. Jej celem jest „zneutralizowanie” śląsko-zagłębiowskich antagonizmów.
Herbatka z Goebbelsem
Brunhilde Pomsel żyła naprawdę. W Teatrze Polonia wciela się w nią Anna Seniuk.
Komiks


Dwie dusze Orlanda/y
Coraz częściej się zdarza, że ten sam tekst literacki w zbliżonym czasie bierze na warsztat kilkoro reżyserów. Końcówka sezonu zaowocowała dwoma odmiennymi ujęciami „Orlanda”.

Ramzes ofiarą kapłana sztuki
„Faraon” Cezarego Tomaszewskiego łączy powieść Prusa z „Aidą” Verdiego. Pomysłów ceniony reżyser miał wiele, ale trudno mówić o spójnej realizacji.

Samotność Anny
Pracowita i nadgorliwa, harda i bezkompromisowa, sprawiedliwa i zawzięta. Zawsze samotna. Taka jest Anna Walentynowicz przedstawiona przez Agnieszkę Przepiórską.

Rosjo, kocham cię
„Płatonow” Bogajewskiej to obraz spauperyzowanego społeczeństwa, żyjącego podobnie jak jego przodkowie: w ubóstwie duchowym, zniewoleniu, w wyniszczającym nałogu.