Najpopularniejsze w kategorii
- tydzień
- miesiąc
- rok

Bezkrólewie
Anna Augustynowicz na przekór elżbietańskiej tradycji, a z mocą politycznego gestu, we wszystkich rolach, oprócz tytułowego Króla Leara, obsadziła kobiety.
Tłuczecie nie te szyby
W niemal każdym swoim przedstawieniu Nalepa z upodobaniem obnaża teatralną machinę. Z tego rodzaju ujawnieniem mamy do czynienia również w olsztyńskim „Kamieniu".
Monstrum antyutopii
Pomysł skonfrontowania wizji przeszłości z projekcją przyszłości dał twórcom „Króla potworów” szansę na krytyczne opisanie aktualnej rzeczywistości politycznej i społecznej.
Imiona Oceanu
Bohaterowie Lema w „Solaris” Marcina Wierzchowskiego zostali wyposażeni przez adaptatorów w rysy, które współbrzmią z bolączkami XXI wieku: pracoholizmem, chorobliwą ambicją,...
„Ronja, córka zbójnika”
Teatr Powszechny w Warszawie przyzwyczaił nas, że jest teatrem, który krytycznie przygląda się rzeczywistości. Po lockdownie wyszedł z propozycją dla szkolnych dzieci.
Komiks


Granice miłości
„Życie intymne Jarosława” w reżyserii Kuby Kowalskiego nawiązuje do ostatniego homoseksualnego romansu Jarosława Iwaszkiewicza, który długo pozostawał rodzinną tajemnicą.

Powolnie
W rzeszowskiej inscenizacji „Iwony, księżniczki Burgunda" postaci kobiece są nazbyt stereotypowe, a książę Filip nadgorliwie refleksyjny.

Tak nie nie tak
„Żabusia” Jarosława Tumidajskiego nie pokazuje, jak chciała Zapolska, mieszczańskiej hipokryzji, raczej odsłania nasze miotanie się w świecie nieostrych granic i użytecznych prawd.

Trening uważności
Grupa twórców, którzy wyprodukowali „Pandemony”, nazwała się POLEKU, co po śląsku oznacza „powoli”. Spektakl pozostanie świadectwem sytuacji i uczuć z początku pandemii.