Najpopularniejsze w kategorii
- tydzień
- miesiąc
- rok
Sorry. No data so far.

Cierpienia wiecznego playboya
„Don Juan” Rychcika nie wzbudza moralnej niechęci, raczej rodzaj współczucia: mamy do czynienia z zaburzeniem osobowości, z uzależnieniem od przelotnych kontaktów erotycznych.
Zagubiona Słowiańszczyzna
„Kreszany” Oleny Apczel ożywiają słowiańskich bogów, przypominają stare wierzenia i tradycje. Scenarzyści w mityczny świat wkładają jednak zbyt wiele współczesnych problemów.
Smutna komedia
Widzowie, którzy przychodzą do łódzkiego Powszechnego, oczekując od Juliusza Machulskiego nowej „Seksmisji”, muszą czuć się rozczarowani.
Błahe przyczyny
Spektakl „Słabi” diagnozuje pokolenie ludzi bezradnych wobec wyzwań rzeczywistości, wysoce wrażliwych, konkurujących ze sobą, a jednocześnie pogrążonych w samotności i depresji.
Bowie w Warszawie
Zarówno w tekście Masłowskiej, jak i w spektaklu Libera Bowie nie jest najistotniejszy.
Komiks


Kibolskie porachunki Śląsk – Warszawa
„Byk”, rzecz o upadku celebryty, to pierwszy tekst teatralny Szczepana Twardocha. Są w nim przejmujące fragmenty na temat Śląska, ale też atak na stołeczne salony.

Towarzysz performer
Tematem „Sztuki intonacji” Anny Wieczur jest przede wszystkim teatr i sam Grotowski. Początkowo Łukasz Lewandowski gra Grotowskiego-studenta powściągliwie, potem bawi się rolą.

Osobisty eschaton
Skrzywanek w „Śmierci Jana Pawła II” nie rozprawia się z papieżem – głową Stolicy Apostolskiej. Pyta o człowieka w ostatnich tygodniach życia, ale także o siłę kulturowego mitu.

Kwestia sumienia
Rubenfeld i Wierzchowski ukazują ludzką odwagę i podłość, rozważają pobudki pozornego i prawdziwego heroizmu. Przypominają też, że próbom sumienia poddawani jesteśmy i dzisiaj.