Najpopularniejsze w kategorii
- tydzień
- miesiąc
- rok

O małych wariatach, co odwagi szukali
Wersja „Lotu nad kukułczym gniazdem” Cezarego Ibera w Teatrze Polskim we Wrocławiu spłaszcza przesłanie oryginału, nie znajdując dla niego odpowiedniego języka scenicznego.
„Amadeusz”
Wiele wątków gliwickiego „Amadeusza” brzmi bardziej współcześnie, niż by się chciało.
„Cwaniary”
„Cwaniary” Glińskiej to spektakl, który bardzo próbuje wpisywać się w ruch girl power, a jednocześnie pokazuje trudności z nadążaniem języka teatralnego za rzeczywistością.
„Powarkiwania Drogi Mlecznej”
Bohaterowie spektaklu Klemma, choć pragną dobrych rozwiązań, wydają się skazani na swój los.
Mglista aureola. Kilka pytań
W „Jądrze ciemności” Łysaka źródłem zła na ziemi jest męska potrzeba podboju i rywalizacji, uwznioślana romantycznymi mitami białych badaczy, odkrywców, misjonarzy i artystów.
Komiks


Do ostatniego okruszka
Za dyrekcji Bogajewskiej zespół artystyczny Teatru Ludowego nie tylko okrzepł, ale też niejednokrotnie potrafił zaskoczyć, a nawet zachwycić. Tak jest również w „Wujaszku Wani”.

Lubelska wojna błyskawicy z penisem
W inscenizacji „Nory” Kuby Kowalskiego tekst Ibsena został rozczytany uważnie i przekornie.

Włosy błazna
W „Odysei. Historii dla Hollywoodu” Krzysztof Warlikowski kolejny raz szuka sposobu, jak mówić o Zagładzie.

Lateksowe genitalia
„Balkon” w reżyserii Jana Klaty mówi o wciąż odbudowujących się hierarchiach, o ludzkiej cielesności i erotyce postawionych na piedestale zamiast bogów.