Najpopularniejsze w kategorii
- tydzień
- miesiąc
- rok
Koszmary Jana Klaty
„Sen nocy letniej” Jana Klaty powstał z niezgody na obniżanie autorytetu artysty. Tworząc kolejną, demoniczną wizję moralnego rozpadu świata, bastard polskiego teatru nie zabiega...
Szymborska. Kropki, przecinki, papierosy
Agnieszka Przepiórska identyfikuje się z odgrywanymi przez siebie kobietami i upodabnia się do nich fizycznie. Tym razem także stworzyła wiarygodny portret poetki.
Ptaki ciernistych krzewów
Bydgoski spektakl przenosi nas do niedalekiej przyszłości, a dokładnie do roku 2033, kiedy faksem z Watykanu przychodzi informacja o samorozwiązaniu Kościoła katolickiego.
Dziewczyny z kalendarza
W czasie, gdy teatry muzyczne rywalizują o kolejne hity z Broadwayu, Teatr Muzyczny w Gdyni wystawia „Dziewczyny z kalendarza”.
Wilgoć
„Piękna Zośka” to jedno z najlepszych trójmiejskich przedstawień ostatnich lat. To wielopoziomowa, bardzo intensywna fabularnie, gęsta od emocji opowieść.
Komiks
Zastanówcie się!
Konsensus w internetowych komentarzach po wyczekiwanej premierze głosi, że Teatr Polski w Podziemiu zrobił przejmujący spektakl „o bezradności i bezsilności”.
Pragnąć
Minkowska w „Faustusie” pyta o miejsce wybitnych jednostek w społeczeństwie i kulturze. Oraz o cenę, jaką trzeba ponieść za pragnienie artystycznej i egzystencjalnej transgresji.
Bluźniercza rebelia
Terminalna faza życia bohaterek spektaklu „Trąbka do słuchania” oznacza specjalny rodzaj kondycji duchowej, która pozwala przeniknąć najskrytsze tajemnice natury.
Wzajem
Smolar w „Melodramacie” uporczywie wraca do nieefektownych, intymnych scen partnerskiej codzienności, pozwala nam je smakować, rozciąga w czasie, jakby stanowiły esencję egzystencji.