Przetańczyć z sobą całą noc
„Dotyk za dotyk. Dansing” to niezwykły mariaż teatru, performansu, happeningu i społecznej sytuacji, gdzie widzowie decydują o formie współudziału – mogą milcząco obserwować, rozmawiać, tańczyć. Szczecińskie przedstawienie bada nasze potrzeby w wymiarze zbiorowym i indywidualnym.
Najpopularniejsze w kategorii
- tydzień
- miesiąc
- rok
Niczym luneta
Twórcy „Alicji Krainy Czarów” i „Alicji w Krainie Snów” korzystają z zakodowanego w książce Carrolla napięcia między dziecięcością a dorosłością.
Chodzenie do kościoła
Tomasz Fryzeł w „Gościach Wieczerzy Pańskiej” pokazuje, że problemy duchowe, mimo nowych wyzwań, dzieją się w pewnym bezczasie i są takie, jakie były od zarania świadomości.
O raju, którego nie ma
Wystawiając „Księgę Raju” w jidysz, Neć wydobywa z niej nie tylko walory estetyczne. Prawie nieznany już język daje poczucie obcości, co współgra z Mangerowskim podziałem świata i...
Pusta scena powszechna
Paweł Łysak sięga po kanon literatury polskiej, by go na naszych oczach dekonstruować. Jego spektakle mają charakter manifestów ideologicznych, które prowokują do dyskusji.
Nasza klasa
„Ściany” inaugurujące działalność warszawskiego Centrum Sztuki Włączającej to opowieść o tożsamości, o tym, jak się przedstawić, aby rzeczywiście powiedzieć, kim się jest.
Komiks
Everywoman
„Kobieta i życie” Maliny Prześlugi to zamknięta w muzycznej strukturze opowieść o współczesnej kobiecie, o każdej, która próbuje odnaleźć swoje miejsce w społeczeństwie, która...
Jak pies umrzeć
Spektakl Mateusza Pakuły to osobista egzegeza skandalu cierpienia oraz głos o prawo człowieka do godnej śmierci.
Mniej znaczy więcej
Twórcom „Małej Piętnastki” udaje się wywołać wrażenie nadciągającej katastrofy, a z garści suchych faktów wydobyć wciągającą, emocjonującą opowieść.
Pieśń kata
Maximilian Aue – bohater „Łaskawych” w reżyserii Mai Kleczewskiej – nie prosi o rozgrzeszenie, a jednak stawia widzów w niewygodnej pozycji sędziego.