Najpopularniejsze w kategorii
- tydzień
- miesiąc
- rok
Jednak zawód
Kielecki „Frankenstein” to najsłabszy spektakl w dorobku duetu Jędrzej Piaskowski/Hubert Sulima.
Jedenaste
Wojciech Faruga nie aktualizuje „Dekalogu”, ale go też nie rekonstruuje. Raczej współcześnie performuje – pytania, które kiedyś postawili sobie twórcy filmu, uznając za ważne, a...
Gniew
Punktem wyjścia działań Maksyma – bohatera spektaklu „F***ing in Brussels” Mikity Iłinczyka – jest potężny gniew wobec Europy Zachodniej.
Glebae Adscripti
Anna Wakulik i Maciej Gorczyński w „Grupie krwi” otwierają przestrzeń do rozmowy o systemowej przemocy i instytucjonalnym uprzedmiotowieniu – o chłopstwie zarządzanym przez...
Upaleni
„Koło Sprawy Bożej” z Teatru Wybrzeże to spektakl o duchowym uwiedzeniu, które rozegrać może się zawsze.
Komiks
Historia a teraźniejszość
„Romantyczność” to kolejne spotkanie Wolnych Kupałowców z Mickiewiczem. Rzetelnie czytany poeta został wpisany w białoruski kod narodowej identyfikacji. Szkoda jednak, że za dużo tu...
Praktyka widzenia
„Praktyka widzenia” na łódzkiej scenie staje się wielowątkowym esejem o sztuce. Może nawet zbyt wielowątkowym.
Co zobaczył Klata?
„Czego nie widać” – „farsa fars” w reżyserii Jana Klaty – pokazuje, że śmiech na polskich scenach jest ostatnią formą obrony przed rozpaczą.
Dziedzictwo
Agata Biziuk w „Grupie krwi” zadaje pytanie o to, czy polski kolonializm sprzed wieków, dzielący społeczeństwo na panów i chamów, wciąż krąży w naszych żyłach.