Najpopularniejsze w kategorii
- tydzień
- miesiąc
- rok

Rodzinna autofikcja z Kraju Basków
Gra fikcji i rzeczywistości to główna cecha autofikcjonalnej trylogii sztuk Borjy Ortiza de Gondry.
Wystarczyło zapomnieć…
Pokazany w Gdańsku spektakl „Czarna matka ziemia” Zagrzebskiego Teatru Młodych to nie tylko wizytówka, ale też kwintesencja chorwackiego teatru.
Umarł człowiek, niech żyją rośliny!
Na tegorocznych premierach festiwalu Ciało/Umysł brylowały rośliny. Człowiek okazał się nietrwałą materią, zwróconą ku przeszłości.
Granice przyzwoitości
„Indecent” Rebekki Taichman to wielopiętrowa narracja, w której trupa przygodnych aktorów inscenizuje historię dramatu „Bóg zemsty” i tułaczki jego autora Szaloma Asza.
Sampler
Szwajcarski artysta Milo Rau to trzeźwy utopista. Fantasta, któremu udaje się realizować najbardziej zaskakujące i ambitne pomysły.
Komiks


Walka o wolność
„Bar, który pochłonął wszystkich Hiszpanów" Alfreda Sanzola to najlepsze hiszpańskie przedstawienie sezonu 2020/2021.

W nowym teatrze Łopachina. Na marginesie LXXV Festival d’Avignon
Wydarzeniami LXXV Festival d’Avignon były „Wiśniowy sad” nowego dyrektora imprezy Tiago Rodriguesa, spektakl kompanii FC Bergman „Pieśń owcy” oraz nasze węgiersko-polskie...

Urodzaj na Szekspira
XXV Festiwal Szekspirowski był jedną z ciekawszych edycji w ostatnich latach. Szkoda jednak, że polski teatr nie wszedł w równie głęboki dialog z Szekspirem, co zagraniczni goście.

Minuta nadziei
W 2002 roku „Kombinat” był zapowiedzią rewolucji, jakiej Wojciech Kościelniak dokonał w polskim teatrze muzycznym. Reżyser wrócił dziś do tego tytułu w poznańskim Teatrze Muzycznym.