Najpopularniejsze w kategorii
- tydzień
- miesiąc
- rok

Gniew kobiet? Gniew kobiecy?
Taneczne solo „O gniewie” pokazuje, że polityczne zaangażowanie nie wymusza artystycznego kompromisu.
„Tragedia Makbeta” – nowe otwarcie w kinie szekspirowskim
„Tragedia Makbeta” Joela Coena to znakomity film, którego klasa opiera się na połączeniu kinowości i nieukrywanej, lecz skutecznie wyzyskanej teatralności.
Piewca wspólnoty
Thomas Guthrie jest urodzonym storytellerem, współczesnym aojdą-opowiadaczem. Gdy inni artyści wygłaszali kazania z niedostępnych wyżyn, on odkrył w sobie duszę wędrownego kaznodziei.
Pogodzić się ze światem
„Bajki robotów” to druga – po „Solaris 4” Grzegorza Jarzyny w Wilnie – inscenizacja prozy Stanisława Lema na Litwie. Do jej realizacji polskiego reżysera Konrada Dworakowskiego.
Remis po wsze czasy
Pisarz, radiowiec i publicysta Maciej Miłkowski urodził się w 1980 roku w Łodzi, ale mieszka w stolicy Małopolski, gdzie pracuje jako psycholog.
Komiks


Więcej niż „wow”
Performans techniczny we wrocławskiej „Alicji” ma swoją własną dramaturgię. Ale, obok widowiskowości, jest to przedstawienie mądre i niebanalne.

Kirke z Mórz Południowych
Przygotowana pod okiem Jiříego Heřmana „Alcina” Georga Friedricha Händla imponuje dbałością o szczegół i spójność inscenizacji.

Rewolucja z nudy
W kowieńskich „Szewcach” bunt ma być ostatnią próbą ekspresji, sposobem wyrazu własnej osobowości.

Co słychać w Bytomiu?
Przestrzenna autonomizacja Wydziału Teatru Tańca to ruch o potężnym znaczeniu symbolicznym, uwierzytelniającym podmiotowość teatru tańca.