Rozbicia i przechwycenia. Wokół „Imperial” i innych choreografii Pawła Sakowicza
„Imperial” można opisać jako mozolny proces przywracania walcowi swady. W nowym spektaklu Pawła Sakowicza społeczna satyra przeplata się z afirmatywnym, choć zarazem ryzykownym, performansem zatraty w nieco łobuzerskim, oszołamiającym tanecznym wirze.
Najpopularniejsze w kategorii
- tydzień
- miesiąc
- rok
„Changé!” – cyrk na drogach współczesności
Cyrk pozostający blisko widza i jego problemów, ale będący równocześnie artystyczną rodziną, pokazuje spektakl „Cesty” czeskiej grupy La Putyka.
Dziady. Wokół Rollisona
W słuchowisku Tomasza Cyza Ksiądz Piotr nie służy wyłącznie jako tuba mesjańskich idei. Jest kapłanem męczenników pokroju Rollisona i oprawców pokroju Nowosilcowa.
Joyce’a polszczmy
Teatr Polski w Podziemiu stał się instytucją kultury, jego pierwsza premiera rodzi więc pytanie: czym w przyszłości będzie jego „podziemność”?
Na jednym włosku
„Wojnokraka” to spektakl o komunikacji i języku, o wojnie, któraangażuje także dzieci, o potrzebie integracji rówieśniczej w związku z napływem młodych uchodźców z Ukrainy.
Najlepsi wrogowie
„Duchy Inisherin”, najnowszy film Martina McDonagha, dzieli bardzo wyraźnie cechy jego sztuki scenicznej.
Komiks
Rosyjska pułapka
„Post Scriptum” Alvisa Hermanisa i rosyjskiej aktorki Czułpan Chamatowej to właściwie bardzo proste przedstawienie. Bo co teatr może zrobić w sytuacji wojny?
Dokonać wyboru
„W naszym przedstawieniu robimy wszystko, żeby ludzie nie przyzwyczaili się do wojny” - z Czułpan Chamatową rozmawia Maryla Zielińska.
Świat okiem Bolexa
W kłajpedzkim „Lost, lost, lost” Borczuch tworzy antyutopijny świat przyszłości, w którym w wyniku wielkiej katastrofy nie działają komputery, telefony ani Internet.
Przeżuwajcie
Inscenizacje Historii pewnego dzika albo „Rzeczy o Ryszardzie” i „Królowej Lear” spotkały się z entuzjastycznym przyjęciem hiszpańskich widzów.