Najpopularniejsze w kategorii
- tydzień
- miesiąc
- rok

O pokorze
Po ośmiogodzinnym „Jestem obok. Wszyscy w domu” w Sztuce na Wynos poczułem się lżej – jakbym został zauważony. Bezcenne uczucie, rzadko zdarzało mi się wyjść z nim z teatru.
Teatr jednego aktora
Peter Wedd w partii tytułowej jako jedyny spełnił zapowiedź Mariusza Trelińskiego, że Peter Grimes jest operą na miarę Szekspirowskiej tragedii.
Dźwięk to życie
W „Moi przyjaciele słuchają wojny” Rozy Sarkisian nasłuchiwanie jest szansą na przeżycie, bo choć hałas może zwiastować coś złego, to „cisza jest najstraszniejsza”.
Ciągłe cięcie
Kupałowcy czynią Lublin i inne polskie miasta białoruskimi, ponieważ grają po białorusku i dla Białorusinów.
Spotkania wokół drzew
Chciałabym, żeby teatr mógł być instytucją, w której rodzą się więzi. W rzeszowskiej „Masce” można szukać takiej przestrzeni.
Komiks


Przecież nie mają głosu w parlamentach
Spektakl grupy Complicité oparty na „Prowadź swój pług przez kości umarłych” Olgi Tokarczuk wędruje po Europie i ma przed sobą pokazy w Budapeszcie, Wiedniu, Amsterdamie i Paryżu.

Prześwietlone klisze
„Bracia” Castellucciego opowiadają o zrytualizowanych formach przemocy, a jednocześnie sygnalizują problem uwikłania odbiorców w „widok cudzego cierpienia”.

Spać, śnić i nic więcej
Adomas Juška, uczeń Eimuntasa Nekrošiusa, przyjechał do Torunia ze swoim spektaklem dyplomowym opartym na opowiadaniach Jorge Luisa Borgesa.

Medytacja o śmierci
„Trzy smutne sztuki” Radu Afrima są poetycką medytacją o śmierci. Poprzez tragizm codzienności rumuński reżyser stara się odsłonić to, co groźne, niewyrażalne i nieuchwytne.