Najpopularniejsze w kategorii
- tydzień
- miesiąc
- rok
![Aδύνατος – znaczy niemożliwe Aδύνατος – znaczy niemożliwe](https://teatr-pismo.pl/wp-content/uploads/2024/03/Jan-Klata-Dominika-Bednarczyk-Krzyzowska-730x550.jpg?x17970)
Aδύνατος – znaczy niemożliwe
Jan Klata wystawił „Państwo” Platona. O pracy nad spektaklem pisze Olga Śmiechowicz, odpowiedzialna za przekład, adaptację, dramaturgię i naukę języka starogreckiego.
Scena audytywna
Relacyjność polskiej muzyki najnowszej i jej performatywny charakter sprawiają, że coraz wyraźniej manifestuje się na polskiej scenie teatr tworzony przez kompozytorów.
Rzeczy są już dawno gdzie indziej
Kiedy dramaturżka lub choreografka stają się koreżyserkami? Czy praktyka teatralna wyprzedza język, którym ją opisujemy? – z Patrycją Kowańską i Dominiką Knapik, duetem Gruba i...
Rozwiązań szukamy razem
„Podpisuję się pod całym spektaklem i chcę mieć możliwość szerokiego oglądu; wejścia z twórcami w dyskusję na temat kompozycji obrazu, dramaturgii całości, jakości ruchowych, a...
Znaleźć w sobie swój mrok
Jan Nowicki w latach siedemdziesiątych stał się twarzą najbardziej odważnych i awangardowych poszukiwań artystycznych swojego czasu.
Komiks
![Państwo](https://teatr-pismo.pl/wp-content/uploads/2024/03/Komiks_03_2024-1-990x716.jpg?x17970)
![Duch czasu i duch twórczości Duch czasu i duch twórczości](https://teatr-pismo.pl/wp-content/uploads/2023/11/rozmowa-z-Gajewskim10-730x550.jpg?x17970)
Duch czasu i duch twórczości
„Odpowiadam nie tylko wobec organizatora, ale także wobec ludzi, którzy przejmą Teatr Klasyki Polskiej, gdy ja przestanę nim kierować” – mówi Jarosław Gajewski.
![Grając Papkina, czyli Zemsta coraz bardziej osobista Grając Papkina, czyli Zemsta coraz bardziej osobista](https://teatr-pismo.pl/wp-content/uploads/2023/11/Papkin_Gajewski_11_2023_WWW-730x550.jpg?x17970)
Grając Papkina, czyli Zemsta coraz bardziej osobista
Rola Papkina bez przepocenia czterech koszul nie istnieje. Rytm wiersza Fredry, osobista ekspresja postaci i dłuższy krok wymagają głębszego oddechu i wysiłku fizycznego maratończyka.
![Możliwe niemożliwe światy Bartosza Zaskórskiego Możliwe niemożliwe światy Bartosza Zaskórskiego](https://teatr-pismo.pl/wp-content/uploads/2023/10/I-wtedy-okazalo-sie-ze-umarlem_ksiazka-z-kaseta_sluchowisko3-730x550.jpg?x17970)
Możliwe niemożliwe światy Bartosza Zaskórskiego
Zaskórski szuka w otaczającej go rzeczywistości śladów strasznych lub dziwnych. Źródłem wiedzy o otoczeniu jest dla niego nasłuchiwanie dźwięków i przekazywanych ustnie historii.