(Roz)puszczanie. O współczesnej (ko)reżyserii
Klęska Dramatycznego Kolektywu wywołała lawinę reakcji, w tym obawę, że jeśli nie straciliśmy, to właśnie bardzo oddaliliśmy szansę na odejście od hegemonicznego systemu, jakim był teatr dwudziestowieczny, na polu zarządzania tak instytucją, jak procesem twórczym.
Najpopularniejsze w kategorii
- tydzień
- miesiąc
- rok
Scena audytywna
Relacyjność polskiej muzyki najnowszej i jej performatywny charakter sprawiają, że coraz wyraźniej manifestuje się na polskiej scenie teatr tworzony przez kompozytorów.
Znaleźć w sobie swój mrok
Jan Nowicki w latach siedemdziesiątych stał się twarzą najbardziej odważnych i awangardowych poszukiwań artystycznych swojego czasu.
Pozwólmy się zaskoczyć
Improwizacja uczy uważności na drugą osobę i współpracy. Żeby stworzyć dobrą historię improwizowaną, trzeba zgadzać się z propozycją partnera, a potem dodawać coś od siebie.
Telewizja to sztuka, a nie wynalazek techniczny
Barbara Borys-Damięcka była jedną z najwybitniejszych twórczyń w historii Telewizji Polskiej. Rozpoczęła pracę jeszcze w siedzibie przy placu Powstańców w 1958 roku, będąc studentką...
Komiks
Możliwe niemożliwe światy Bartosza Zaskórskiego
Zaskórski szuka w otaczającej go rzeczywistości śladów strasznych lub dziwnych. Źródłem wiedzy o otoczeniu jest dla niego nasłuchiwanie dźwięków i przekazywanych ustnie historii.
Zbrodnie, których nie potrafimy zrozumieć
Jak pisać o doświadczeniach, które nie są naszym udziałem, lecz zostały zapożyczone z mediów i opowieści ofiar? Jak oddać w teatrze prawdę nieludzkich wydarzeń wojny w Ukrainie?
Brzmienie radiowego głosu w sztukach Weroniki Murek i Olega Bogajewa
Wszyscy, którzy słyszą radiowy głos podczas spektaklu, stają się tymi, do których był on adresowany. Dotyczy to zarówno bohaterów, jak i widzów.