Najpopularniejsze w kategorii
- tydzień
- miesiąc
- rok
Za parawanem
Rutkowski stworzył dzieło synkretyczne gatunkowo oraz otwarte, czyli angażujące czytelnika we własne niedomknięcie i oczekujące odeń działania. Wyzwanie to przyjął Bartosz Sadulski.
Bajka o bezinteresowności
W listopadowym odcinku naszego cyklu szczęśliwie dotarliśmy do sedna, czyli do tej źródłowej chwili, w której raz na zawsze wszystko zostało popsute.
Tłumaczenie dziecku, że jego dom nie przestaje istnieć
W cyklu „dramat bezinteresowny” prezentujemy dramat Natalii Fiedorczuk.
Komiks
Kurtyna, czyli ostateczny zwrot akcji
W poprzednim odcinku zdefiniowałam „normalny stan kapitalizmu” jako fabrykę środków przeciwbólowych utrzymujących klientów/pacjentów w oddzieleniu od wszystkiego, co realne.
Realizm realny
Dramat w poetyce realizmu realnego, choć szyty w stu procentach z samej tylko ideologii, pozostaje całkowicie reaktywny: demonstruje demonstracyjne gesty, nie komentując ich nawet.
Czy możliwy jest powrót do jej czystych źródeł?
Rzeczywistą stawką „H.” nie jest wcale ocalenie Bernharda, ale oczyszczenie duszy tytułowego bohatera.
Mieć ciasteczko, czy zjeść ciasteczko?
Drogi Czytelniku, pamiętasz, jak miesiąc temu próbowałam rozkręcić pandemię bezinteresownych form dramatycznych?