Najpopularniejsze w kategorii
- tydzień
- miesiąc
- rok
Za parawanem
Rutkowski stworzył dzieło synkretyczne gatunkowo oraz otwarte, czyli angażujące czytelnika we własne niedomknięcie i oczekujące odeń działania. Wyzwanie to przyjął Bartosz Sadulski.
Bajka o bezinteresowności
W listopadowym odcinku naszego cyklu szczęśliwie dotarliśmy do sedna, czyli do tej źródłowej chwili, w której raz na zawsze wszystko zostało popsute.
Tłumaczenie dziecku, że jego dom nie przestaje istnieć
W cyklu „dramat bezinteresowny” prezentujemy dramat Natalii Fiedorczuk.
Komiks
![2002](https://teatr-pismo.pl/wp-content/uploads/2023/04/komiks_04_2023-990x716.jpg?x17970)
![Kurtyna, czyli ostateczny zwrot akcji Kurtyna, czyli ostateczny zwrot akcji](https://teatr-pismo.pl/wp-content/uploads/2021/07/Dramat_miniatura_przychodnia_06_2021_WWW-730x550.jpg?x17970)
Kurtyna, czyli ostateczny zwrot akcji
W poprzednim odcinku zdefiniowałam „normalny stan kapitalizmu” jako fabrykę środków przeciwbólowych utrzymujących klientów/pacjentów w oddzieleniu od wszystkiego, co realne.
![Realizm realny Realizm realny](https://teatr-pismo.pl/wp-content/uploads/2021/04/K_FELDBERG_kwiecien_2021_WWW-730x550.jpg?x17970)
Realizm realny
Dramat w poetyce realizmu realnego, choć szyty w stu procentach z samej tylko ideologii, pozostaje całkowicie reaktywny: demonstruje demonstracyjne gesty, nie komentując ich nawet.
![Czy możliwy jest powrót do jej czystych źródeł? Czy możliwy jest powrót do jej czystych źródeł?](https://teatr-pismo.pl/wp-content/uploads/2021/03/Przestrzenie-_teatr_2021_WWW_K_FELDBERG_JPG_2-730x550.jpg?x17970)
Czy możliwy jest powrót do jej czystych źródeł?
Rzeczywistą stawką „H.” nie jest wcale ocalenie Bernharda, ale oczyszczenie duszy tytułowego bohatera.
![Mieć ciasteczko, czy zjeść ciasteczko? Mieć ciasteczko, czy zjeść ciasteczko?](https://teatr-pismo.pl/wp-content/uploads/2021/03/K_Feldberg_02_2021_1-1.jpg?x17970)
Mieć ciasteczko, czy zjeść ciasteczko?
Drogi Czytelniku, pamiętasz, jak miesiąc temu próbowałam rozkręcić pandemię bezinteresownych form dramatycznych?