
Teraźniejszość młodej widowni
„Chcę, aby bliski był nam namysł nad dzieciństwem, inspirowany badaniami z obszaru childhood studies, oraz uważność na relacje między dziećmi a dorosłymi” – mówi Joanna Żygowska, kuratorka, dyrektorka Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu, w rozmowie z Katarzyną Lemańską.
Najpopularniejsze w kategorii
- tydzień
- miesiąc
- rok

Erotyczny żart jako klucz kulturowy
Erotyka u Szekspira pozostaje podstawowym znakiem i zarazem centrum ziemskiego świata, otwierając perspektywy zarówno teatralne, jak filozoficzne i egzystencjalno-społeczne.
Niemożność oswojenia Omegi
Czym jest kolejne zwierzę w życiu psiarza? Każdorazowo – zdarzeniem.
W kierunku utopii
Pomedytować, zajrzeć w głąb siebie, poczuć własne ciało. Rytuały obecne w spektaklach Bena J. Riepego są szczególnie dotkliwe w świecie utraconego kontaktu z naturą.
Trudna sztuka dorastania
Teatr tworzony z myślą o nastolatkach można potraktować jako żywe świadectwo dorastania we współczesnej Polsce, wiele mówiące o uwikłaniu młodych osób w scenariusze, które napisali...
Koń jaki jest…
W prezentowanym obok dramacie Przemysław Pilarski oddał głos całemu polskiemu alfabetowi, by z jego pomocą, goniąc – co bardzo wymowne – w piętkę, wyrazić dolę konia...
Komiks


Songi, pieśni, arie
Zamiłowanie do piosenki, arii, wodewilu i kabaretu stało się znakiem rozpoznawczym teatru Jerzego Grzegorzewskiego.

Usta milczą, pieśń rozbrzmiewa
Teatr Jerzego Grzegorzewskiego miał swoją własną mitologię przedmiotów scenograficznych, motywów oraz tematów. Widzów ciągnęło do jej prześwietlania.

Jesteśmy mięsem
W spektaklach Jerzego Grzegorzewskiego oglądamy artystów zmagających się z przemijaniem własnego słabnącego ciała. Widzimy pod kloszem żywe mięso w akcie kreacji.