Najpopularniejsze w kategorii
- tydzień
- miesiąc
- rok
Nostalgia na wodzy
Jacek Kuroń przecina wstęgę w pierwszym polskim McDonaldzie, w Łodzi upada pomnik rewolucjonisty, ulice i bazary puchną od przedsiębiorczości, świerszczyki dostępne w każdym kiosku....
Zawsze przez siebie
„Interesuje mnie łączenie przeciwieństw i skrajności. Człowiek rozpięty jest pomiędzy sacrum a profanum, wzniosłością a trywialnością, liryzmem a fizjologią” – mówi Cezary...
Rozpuk
„Serce ze szkła” ma wszelkie papiery na hit i przebój. Oto widowisko na miarę teatru wielkiego miasta.
Błogość milczenia
Co alpinistka Wanda Rutkiewicz może mieć wspólnego z grupą mimów? W tricksterskim teatrze Tomaszewskiego takie zaczepne pytanie stać się może fundamentem przedstawienia.
Do zobaczenia
„Zaproszenie” Anny Karasińskiej stwarza warunki do czegoś, co widz sam wypełnia treścią, i to od niego zależy, czy uzna udział w przedstawieniu za wartościowy. Trzeba tego...
Komiks
O widoczności
„Londyn wciąż musi się uczyć, jak tworzyć kulturę w oparciu o społeczeństwo, które jest wielokulturowe – i robić tę kulturę wraz z tym społeczeństwem” – o ścieżkach...
Reykjavík po polsku: PólíS
„Czy wiesz, że mój teatr gra po polsku?” – oto pytanie, które wzbudziło moje największe zainteresowanie podczas corocznej konferencji nordyckich teatrologów.
Przekroczyć barierę milczenia
Od lat nie było we Wrocławiu premiery tak wyczekiwanej jak „Balkony – pieśni miłosne” w Teatrze Polskim w Podziemiu. Spektaklem tym powracał do miasta po długiej nieobecności...
„Partir, c’est mourir un peu”
Lupa stawia się w pozycji tego, który wie więcej, który jest właściwym twórcą opowieści – dopowiada to, co opuszczone i przemilczane w książce W.G. Sebalda.