Najpopularniejsze w kategorii
- tydzień
- miesiąc
- rok
Krytyka, towarzysząca, zaangażowana, jako performatyw
Recenzenci posiadają magiczną władzę nad teatrami. Na czym ona polega, pomogła mi zrozumieć praca w teatrze.
Nie wystarczy kochać
„Wesele” Sławomira Narlocha miało być o miłości, nie o polityce. Nie da się jednak wystawić dramatu Wyspiańskiego w oderwaniu od Polski. Wyeksponowanie wątków miłosnych, ciekawych...
Dziesiąte „Zwyki”
„Zwyki”, słowo gwarowe łączące obrzędy rodzinne, zwyczaje doroczne i obyczaje społeczne, są w warszawskim Teatrze Polskim od 2011 roku uroczystym przeglądem osiągnięć zespołów...
Namalować „Chłopów”
Film Welchmanów ma przemawiać do możliwie szerokiego grona odbiorców. Widzom polskim przypomina o powieści Reymonta, widzom zagranicznym pokazuje fragment egzotycznego, trudnego do...
Najbardziej polskie miejsce dla wszystkich
Zgromadzeni na ściance wspinaczkowej w krakowskich Bronowicach, gdzie odbywa się czytanie Wesela, goście-weselnicy przychodzą tam dla wspólnej zabawy.
Komiks
Sceny z pamięci
„Wyzwolenie” jest próbą przedstawienia w teatralnej formie dramatu postaci, która mierzy się z niezrozumieniem, a jedyne, czym dysponuje, jest sztuka.
Dom Wyspiańskiego
Radni miasta Krakowa nie uwierzyli w Wyspiańskiego, chorego artystę, jako dyrektora teatru; teatru-domu Wyspiańskiego nigdy nie poznaliśmy. Jerzy Grzegorzewski, chory artysta, dostawszy taką...
Na brzegu studni
Jesień już, a jeszcze dźwięczy echo czerwcowej dyskusji pod tytułem: Krystian Lupa i szwajcarscy technicy. Wciąż, choć coraz słabiej, słychać złowrogie buczenie, które podniosło...
„Biorę kurtkę i wracam do domu”
Jak to się stało, że zespoły znów występują przeciwko swym liderom, a liderzy stają się w ich oczach przemocowcami? Upominając się o szacunek dla siebie, nie tyle zadają pytanie, czy...