Najpopularniejsze w kategorii
- tydzień
- miesiąc
- rok

Reykjavík po polsku: PólíS
„Czy wiesz, że mój teatr gra po polsku?” – oto pytanie, które wzbudziło moje największe zainteresowanie podczas corocznej konferencji nordyckich teatrologów.
Krytyk w teatrze krytycznym
Jak traktować aktorów, którzy twierdzą, że ich kreacja sceniczna to wyraz osobistych przekonań, a nie pracy nad rolą? Mam je podważać, kwestionując zarazem rozsądek i postawę...
Krytyka, towarzysząca, zaangażowana, jako performatyw
Recenzenci posiadają magiczną władzę nad teatrami. Na czym ona polega, pomogła mi zrozumieć praca w teatrze.
Oś jest pomiędzy
Czy ruch i taniec mogą być sposobem nawiązania kontaktu z tradycją? Co z nią potem w swoim ciele robić: próbować przenosić, modyfikować, a jeśli modyfikować, to według jakich...
W rytmie bezczynności
Remigiusz Brzyk i Tomasz Śpiewak w scenicznej historii o wsi Lipce przyjmują perspektywę kobiet, szukając wśród bohaterek powieści głosu najbardziej marginalnego. „Chłopi” z Teatru...
Komiks


Namalować „Chłopów”
Film Welchmanów ma przemawiać do możliwie szerokiego grona odbiorców. Widzom polskim przypomina o powieści Reymonta, widzom zagranicznym pokazuje fragment egzotycznego, trudnego do...

Najbardziej polskie miejsce dla wszystkich
Zgromadzeni na ściance wspinaczkowej w krakowskich Bronowicach, gdzie odbywa się czytanie Wesela, goście-weselnicy przychodzą tam dla wspólnej zabawy.

Wstyd
Klata przesuwa uwagę z aktualnej władzy na nas samych. Przetapia dramat na lustro, byśmy mogli się w nim przejrzeć i zobaczyć siebie jako stwory, zagubione, bełkoczące, małej miary. W...

Odpowiedni dać rzeczy ton
Wierszalińskie „Wyzwolenie” jest spektaklem skoncentrowanym na poezji Stanisława Wyspiańskiego, ale to teatr z ducha muzyki.