Najpopularniejsze w kategorii
- tydzień
- miesiąc
- rok
Głos tak, ale najpierw człowiek
„W teatrze radiowym potrzeba zawodowstwa: po pierwsze tego, co wydawać by się mogło oczywiste – dobrej interpretacji tekstu i wyrazistej artykulacji” – mówi Andrzej Mastalerz w...
Stary i nowa Białoruś
Nowa Białoruś, która rodzi się na naszych oczach, przestaje być państwem „tutejszych”, do czego wiek temu wzywał Janka Kupała, patron literacki spacyfikowanego przez władzę...
Błędne dusze
Sto lat temu zmarł An-ski. Trzydzieści dni po jego pogrzebie, odbyła się prapremiera „Dybuka”. Spektakl obejrzało sto pięćdziesiąt tysięcy widzów trzystutysięcznej w owym czasie...
Bez katharsis
„W pewnym sensie wierzę w dybuka, a w pewnym nie, jak wszyscy, którzy krążą między jakąś potrzebą metafizyki i agnostycyzmem” − mówi reżyserka Agnieszka Holland w rozmowie z...
Droga do Dybuka
W „Dybuku" pociągało mnie, że niezwykle potężne, metafizyczne treści wyrażają się w formie ludowej przypowieści, czystej i prostej.
Komiks
Zamiast korony Himalajów − koronawirus
Najważniejsze polskie teatry straciły miliony złotych z powodu pandemii.
Sezon pedagogów teatru
W czasie pandemii teatry proponowały swoim widzom wiele działań, z których znaczna część miała charakter edukacyjny. Budowanie relacji z publicznością będzie wielkim wyzwaniem...
Teatralny Mortal Kombat
Jak skomunikować się z widzem w niecodziennych warunkach? Joanna Ostrowska, kierowniczka działu marketingu Teatru im. Aleksandra Fredry w Gnieźnie, rozmawia z zespołem o powrocie na scenę.
Aktorstwo bliskie osobowości
„Studenci siedzą na Messengerze, a ja ich podglądam. Długo szukaliśmy tego, co w zaistniałej rzeczywistości może być dialogiem, pogłębioną sytuacją kontaktu” – z Marcinem...